„Je to přehnaně negativní hodnocení. D1 není tak špatná. Opravit to jednou musíme a opravy přináší zpomalení," vysvětluje Huml. Sám dodává, že po D1 jel naposledy před půl rokem. „Moc tím směrem nejezdím," přiznává. „Je to sice tankodrom, ale snaha o opravu by neměla být kritizována," odmítá stížnosti lidí, kteří jsou momentálními opravami omezováni.
Dálnici je také podle poslance nesmysl rozšiřovat na tři pruhy, jak někteří navrhují. „Situace by při rozšíření byla horší. Nemyslím si, že potřebuje tři pruhy v celé délce, například u Prahy či Brna ano, ale zbytek dálnice je rozhodně nepotřebuje," míní poslanec. A jak urychlit stavbu? Podle Humla by mohlo být jedním z řešení stavět i v noci. „Když necháme stát lidi v kolonách, zhorší se ovzduší, propálí se více benzínu, umře více lidí. Lepší by bylo, kdyby začali dělníci pracovat i v noci," má jasno Huml.
Vlaky versus kamiony
Problémem by ale podle poslance mohly být finance, za noční práci si firmy totiž účtují víc. „Pro stát by ale rozhodně bylo nejlepší, kdyby práce byla rychle dokončena," dodává Huml. Podle něj bychom se měli více zaměřit na vlakovou dopravu než na zpoplatňování kamionové dopravy. „Zdražit kamionovu dopravu má velké konsekvence. Zdraží vám to i ve finále rohlíky, musí se postupovat pomalu," říká s tím, že je potřeba přestat znevýhodňovat železniční dopravu. Ta je v mnohých případech pomalejším a méně praktickým způsobem převážení zboží.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: ane