Zhotovitel dálnice, firma Eurovia CS, svoji vinu popírá – špatnou strusku, která vlnění způsobila, prý chtělo do dálnice ŘSD. „Když si projedete všechny materiály, tak tam nenajdete ani zmínku o ocelárenské strusce,“ popírá to Poruba. „Při převzetí jsme nevěděli, že byl použit jiný materiál, než ten, který byl uveden v materiálech,“ uvedl na obhajobu ŘSD.
Máme důkazy o chybách Eurovie, tvrdí ŘSD
On sám prý nemá právo hodnotit, zda někdo z bývalého vedení ŘSD v minulosti pochybil tím, že dálnici v tomto stavu převzal. „Pan ministr sestavil expertní komisi, se kterou my velmi úzce spolupracujeme. Nevím ale, jak je to ze strany zhotovitele,“ říká Poruba. ŘSD žádá, aby si společnost Eurovia převzala dálnici zpět.
„Může to přerůst v soudní spor nebo také v to, že zhotovitel přijde s nějakými konstruktivními návrhy,“ myslí si Poruba. ŘSD tvrdí, že se postupně zvlní celá dálnice, což Eurovia popírá. „Jsme přesvědčeni o tom, že nikdo není schopen specifikovat, kde všude se problematická struska nachází,“ tvrdí šéf ŘSD. Materiálové a stavební deníky jsou prý poněkud protichůdné. „Nemáme jako důkaz jen stavební deníky, ale také průzkumné vrty,“ prohlásil.
Poruba rozhodně odmítá, že by se chtělo ŘSD přetahovat o to, kdo za co může. „Chceme pouze, aby si zhotovitel dálnici převzal zpět a uvedl ji do stavu, který odpovídá smlouvě. Jinak bude muset rozhodnout třetí strana,“ shrnul.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh