"Na škrty je pan ministr expert, o tom nemůže být sporu, ovšem v tomto případě se chová jako pověstný Cimrmanův šachista. Ten se tahem na G12 ocitl zcela mimo šachovnici a zaznamenal tak první out v dějinách šachu," uvedl hejtman a stínový ministr dopravy ČSSD Chovanec.
Primárním úkolem SFDI, jak již z názvu vyplývá, je pro Chovance rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic a dálnic, železničních a vodních cest.
To, že se tak neděje je údajně bezesporu jedno z největších selhání, kterého jsme dnes svědky.
"Personální rošády pod tlakem politiků a lobbistů, netransparentní hospodaření, krácení rozpočtu, neexistence koncepce, nedostatečné čerpání dotačních titulů... Chyb v řízení fondu a jeho hospodaření je celá řada. Nic to ovšem nemění na jeho poslání. Zrušením fondu tyto problémy nejen, že nezmizí, ale naopak ještě více se znásobí. Postupně se začne naplňovat krizový scénář, kdy budou muset být pozastaveny prioritní dopravní projekty kofinancované z Evropské unie a dále pak i stavby financované z národních zdrojů," dodává Chovanec.
Nápad na zrušení SFDI je dle slov zástupce sociální demokracie z kategorie šílených. Již od samého počátku prý bylo účelem tohoto fondu potlačovat výkyvy ve financování výstavby a údržby dopravní infrastruktury a napomáhat tak k zajištění zaměstnanosti především ve stavebních profesích.
"Namísto jeho rušení je potřebné nastavit jasná pravidla hospodaření fondu, obnovit kontrolní mechanismy a zasadit se o transparentnost vynakládaných finančních prostředků. Chápu snahu o šetření, ale toho nedosáhneme tím, že zrušíme klíčovou instituci pro financování dopravní infrastruktury," nabádá Chovanec.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan