Kapsch: Ministr dopravy Kremlík u nového mýta od Kellnerova CzechTollu přiznává reálné snížení výběrů

24.07.2019 13:01 | Zprávy

Nový mýtný systém stojí daňové poplatníky miliardy navíc, ale žádné benefity pro státní kasu nepřinese. To vyplývá z prohlášení ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO). Podle něj se má v roce 2020 vybrat od kamionů na takřka dvojnásobné zpoplatněné síti pouhých 12 miliard korun. Stejnou částku by přitom v příštím roce vybral i stávající plně funkční mýtný systém v majetku státu. Ten však vlastní systém navzdory celoevropským trendům jednoduše zcela nehospodárně a bez ohledu na vzniklé finanční ztráty vypne.

Kapsch: Ministr dopravy Kremlík u nového mýta od Kellnerova CzechTollu přiznává reálné snížení výběrů
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

„Letos očekáváme roční výběr mýta na stávající zpoplatněné síti kolem 11,2 miliardy korun, v příštím roce bychom při pravidelném meziročním nárůstu atakovali 12 miliard,“ říká David Šimoník, mluvčí firmy Kapsch, která dodala a pro stát provozuje stávající mýtný systém. Podle něj se na tom jasně ukazuje nejen nesmyslnost rozšiřování mýta na silnice nižších tříd navzdory protestům místních samospráv, ale i zbytečnost výměny fungujícího a splaceného mýtného systému. „Ministerstvo zaplatí miliardy za nový systém, rozšíří jej nesmyslně na silnice nižších tříd, zvýší provozní náklady, a nevybere ani korunu navíc. Bude to pro stát skutečně výhodné?“ ptá se Šimoník.

Celých 1,5 miliardy korun z ročních 12 miliard má tvořit výběr mýta na nově zpoplatněných silnicích 1. tříd. I to je ale částka, která vyvolává přinejmenším pochybnosti. „Propočtem dopravních intenzit na konkrétních jedničkách spolu s mýtnými tarify se bude roční výběr pohybovat reálně kolem 900 milionů korun,“ doplňuje David Šimoník. Dokonce i provozní náklady nového mýtného systému od skupiny PPF budou podle slov ministra Kremlíka zřejmě nakonec vyšší než setrvání u provozu stávajícího státního mýtného systému. Ministr mluvil o desetině z ročního výnosu u nového systému (miliardu dvě stě tisíc), provoz současného mýtného systému by však přišel na pouhých 890 milionů korun za rok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Jaromír Dědeček byl položen dotaz

školství

Nemyslíte, že je školství u nás nejen podfinancované, ale i zastaralé? Že potřebuje reformu a vice peněz? Otázka na vás politika je, jak to zařídit? Minimálně financování si přehazujete - teď hlavně s obcemi a kraji jak horký brambor a o reformě všichni jen mluvíte.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Děti si od Fialy vzaly balonky a křičely na něj fuj

21:53 Děti si od Fialy vzaly balonky a křičely na něj fuj

Ostravský spisovatel Ladislav Větvička zareagoval na pondělní vystoupení premiéra Petra Fialy v Poru…