Kapsch: Ministr dopravy Kremlík u nového mýta od Kellnerova CzechTollu přiznává reálné snížení výběrů

24.07.2019 13:01 | Zprávy
autor: pas

Nový mýtný systém stojí daňové poplatníky miliardy navíc, ale žádné benefity pro státní kasu nepřinese. To vyplývá z prohlášení ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO). Podle něj se má v roce 2020 vybrat od kamionů na takřka dvojnásobné zpoplatněné síti pouhých 12 miliard korun. Stejnou částku by přitom v příštím roce vybral i stávající plně funkční mýtný systém v majetku státu. Ten však vlastní systém navzdory celoevropským trendům jednoduše zcela nehospodárně a bez ohledu na vzniklé finanční ztráty vypne.

Kapsch: Ministr dopravy Kremlík u nového mýta od Kellnerova CzechTollu přiznává reálné snížení výběrů
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

„Letos očekáváme roční výběr mýta na stávající zpoplatněné síti kolem 11,2 miliardy korun, v příštím roce bychom při pravidelném meziročním nárůstu atakovali 12 miliard,“ říká David Šimoník, mluvčí firmy Kapsch, která dodala a pro stát provozuje stávající mýtný systém. Podle něj se na tom jasně ukazuje nejen nesmyslnost rozšiřování mýta na silnice nižších tříd navzdory protestům místních samospráv, ale i zbytečnost výměny fungujícího a splaceného mýtného systému. „Ministerstvo zaplatí miliardy za nový systém, rozšíří jej nesmyslně na silnice nižších tříd, zvýší provozní náklady, a nevybere ani korunu navíc. Bude to pro stát skutečně výhodné?“ ptá se Šimoník.

Celých 1,5 miliardy korun z ročních 12 miliard má tvořit výběr mýta na nově zpoplatněných silnicích 1. tříd. I to je ale částka, která vyvolává přinejmenším pochybnosti. „Propočtem dopravních intenzit na konkrétních jedničkách spolu s mýtnými tarify se bude roční výběr pohybovat reálně kolem 900 milionů korun,“ doplňuje David Šimoník. Dokonce i provozní náklady nového mýtného systému od skupiny PPF budou podle slov ministra Kremlíka zřejmě nakonec vyšší než setrvání u provozu stávajícího státního mýtného systému. Ministr mluvil o desetině z ročního výnosu u nového systému (miliardu dvě stě tisíc), provoz současného mýtného systému by však přišel na pouhých 890 milionů korun za rok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Proč najednou chcete být poslanec?

Původně jste nechtěl do sněmovny kandidovat, a teď dáte práci poslance přednost před prací náměstka. Není to náhodou proto, že nejste schopný vyřešit problém s dopravou v Praze? Přijde vám to fér někomu předávat dopravu v nejhorším stavu, co kdy byla? Nebo vy máte na dopravní situaci v Praze snad ji...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vždyť to manipuluje. Igor Chaun se pustil do Pavlova oblíbeného dokumentu

13:50 Vždyť to manipuluje. Igor Chaun se pustil do Pavlova oblíbeného dokumentu

„Přátelé by se neměli rozcházet kvůli rozdílným názorům,“ vyjádřil se digitální tvůrce Igor Chaun k …