Nová auta prodávaná v Evropské unii mají příští rok odradit řidiče od toho, aby jeli rychleji, než je maximální povolená rychlost, například vibrací do pedálů, obtěžujícím zvukem nebo slovním varováním. Tak to stojí v regulaci EU 2019/2144, která stanovuje, že všechny nové modely uvedené na trh po 6. červenci 2022 musí být vybaveny inteligentním asistentem rychlosti (ISA). Modely, které už uvedeny byly a budou se dál prodávat, musí dostat tuto výbavu nejpozději 7. července 2024.
Napomínat řidiče bude inteligentní asistent rychlosti, fungující coby účinný omezovač. Využívat bude kombinaci dat z GPS a čtečky dopravních značek, díky čemuž se snaží odhadnout, jakou rychlostí se v daném místě jede.
Původní zdroj ZDE
Jedete letos na zahraniční letní dovolenou?Anketa
EU sice stanovuje, že řidič může systém kdykoliv vypnout, ale stále není jasné, zda se aktivuje s dalším nastartováním. Stejně tak bude platit, že pokud systém bude zapnutý a řidič vydrží určitý čas varování, vypne se také. „Půjde tedy i o hru nervů, což hustém silničním provozu není právě ideál,“ dodává server Autosalon.
I když „otravnou novinku“ řidič vypne, chce Unie vědět, jak řidiči budou k asistentu ISA přistupovat. Regulace tak po výrobcích vyžaduje, aby informovali orgány Evropské unie o tom, jakým způsobem se právě jejich systém snaží řidičům otravovat překračování maximální povolené rychlosti. Zároveň mají EU poskytovat aktuální data o tom, jak řidiči na ISA reagují a kdy a jak často ho při jízdě vypínají.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.