„Negativní dojem tedy nebyl spojen s poslední televizní diskusí, ale nenormální situací, která v České republice v posledních třech týdnech vznikla. Jejím průvodním znakem bylo, že faktickou moc v zemi převzala média. Jak a proč?" ptá se komentátor.
V praktické politice prý neměl nikdo zkušenosti s tímto typem voleb. „O důvod víc, že volební štáby byly plné umělců a lidí z marketingu, ale chyběli tam politicky myslící lidé nebo prostě jen typy, co nemají nahnáno, když uvidí před domem stát dvacetileté děti s mikrofonem a kamerou," píše Pečinka.
Důsledky toho byly prý strašné, protože ve chvíli, kdy ke konci prvního lednového týdne propukla skutečná volební kampaň, převzala média kompletní organizaci politického života, což se projevilo především ve dvou ohledech.
Agenda v rukou médií
Zaprvé začala média podle Pečinky nastolovat politickou agendu. A to zcela jednostranně. „Kandidáti byli jako cvičení medvědi vtahováni do mnoha různých duelů a show, kde byli vesměs stavěni do směšných pozic známkovaných zvířátek," píše. Na velkou spoustu debat a duelů ovšem oba kandidáti prý evidentně přestali fyzicky stačit a začali se opakovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr