Základem financování regionální železnice je memorandum z roku 2009, které krajům ročně přisuzuje dotaci na provoz vlaků ve výši 2,6 miliardy korun. "Rozpočet se teprve připravuje a je na místě si povídat s panem ministrem, jestli bude železniční memorandum dále dodržováno," uvedl Němeček. V minulosti se totiž členové předchozích vlád snažili závaznost memoranda zpochybnit a pravidelné dotace na železniční provoz zkrátit.
Dalším z problematických bodů jednání jsou změny v údržbě silnic prvních tříd. Zatímco dříve odklízení sněhu a další práce zimní údržby zadávala krajská střediska, takzvané Správy a údržby silnic (SÚS), od loňska zakázky v jednotlivých krajích soutěží přímo ministerstvo dopravy. Přestože odpovědnost za silnice prvních tříd nese stát, tak případná nedostatečná údržba dopadne negativně na provoz v krajích, uvedl důvody pro zařazení tohoto bodu na středeční jednání Němeček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

22:25 „Doufám, že to budete taky sdílet.“ Otevřená rvačka o Fialu je tu
Předvolební debata mezi zastánci a kritiky vlády se přiostřuje – každý tábor čte volební průzkumy po…
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR
- 12:40 A do mě se může? Zlá připomínka v kauze Turek a Rychlíková
- 11:15 Hrušínský: Kdo nechce Uršulu, hlasoval pro rozvrat EU
- 8:00 Každou šestou výplatu dáte NATO. Brutální čísla ze Slovinska
- 20:00 Milion chvilek v akci. Korespondenční volba. Tohle chystají na podzim