Zástupci samospráv dlouhodobě proti rozšíření mýtného na další úseky silnic první třídy protestovali. Obávali se, že se tím ještě více zatíží menší silnice druhé a třetí třídy, které by řidiči využívali k objíždění zpoplatněných úseků. Podle Mračkové Vildumetzové by se tím zhoršila bezpečnost provozu i kvalita životního prostředí v obcích. „Navíc kraje vynakládají nemalé peníze na opravy krajských silnic, stav opravených úseků by se tak zase rychle zhoršoval,“ podotkla.
Ministerstvo dopravy po kritice ze strany krajů a obcí nakonec umožnilo uzavřením společného memoranda samosprávám stanovit na vybraných úsecích silnic první třídy nulovou sazbu. Jde však pouze o nové úseky mýtného systému, dalších 240 kilometrů silnic první třídy, na nichž se mýto vybírá už delší dobu, bude nadále zpoplatněno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Je pravda, že nebudete mít ministerstvo dopravy ani průmyslu?
Čekal bych, že hlavně o dopravu budete usilovat. Jak tedy chcete bojovat proti greendealu nebo třeba za zrušení zákazu aut se spalovacími motory, ale vůbec už z povahy názvu strany něco udělat pro dopravu?
Další články z rubriky

4:44 Tady jsou. Kdo všechno si přišel plivnout na Macinku Pavlovi pod oknem
Kdo protestoval proti tomu, aby byl šéf Motoristů Petr Macinka ministrem životního prostředí? U Praž…
- 18:55 Na raketu Drábovou vybrali miliony. Jenže se zatím neodlepila od země
- 17:21 Vyvlastnili Číňanům společnost. Jenže tím potopili majitele Škodovky
- 13:05 Proč nás Babiš obhájí ve světě. Ivan Hoffman mnohé nepotěší
- 13:59 Babiš z dovolené odpověděl na „fialovský“ výsměch venkovu
- 11:55 Práce BIS, hájil Ševčík v TV Motoristy a Pospíšil jen koukal