Zástupci samospráv dlouhodobě proti rozšíření mýtného na další úseky silnic první třídy protestovali. Obávali se, že se tím ještě více zatíží menší silnice druhé a třetí třídy, které by řidiči využívali k objíždění zpoplatněných úseků. Podle Mračkové Vildumetzové by se tím zhoršila bezpečnost provozu i kvalita životního prostředí v obcích. „Navíc kraje vynakládají nemalé peníze na opravy krajských silnic, stav opravených úseků by se tak zase rychle zhoršoval,“ podotkla.
Ministerstvo dopravy po kritice ze strany krajů a obcí nakonec umožnilo uzavřením společného memoranda samosprávám stanovit na vybraných úsecích silnic první třídy nulovou sazbu. Jde však pouze o nové úseky mýtného systému, dalších 240 kilometrů silnic první třídy, na nichž se mýto vybírá už delší dobu, bude nadále zpoplatněno.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
finance
Pane ministře, můžete prosím uvést o kolik jste zvýšil plat pracovníkům SSZ za dobu Vašeho působení? Děkuji za odpověď
Další články z rubriky
19:15 Richterová a další mají problém kvůli ukrajinské vlajce. Nastoupil právník
Rozhodnutí nového předsedy Poslanecké sněmovny Tomia Okamury (SPD), jenž nechal odstranit vlajku Ukr…
- 13:39 „Tváří se jako právník“. Výborný chtěl zesměšnit Rajchla, ale sám si naběhnul
- 18:00 „Přece to tam nebude dalších 50 let.“ V ČT tahanice o vlajku Ukrajiny
- 10:18 Nájmy dál letí nahoru. Někde i o tisíce
- 4:43 Stanjurovy lži: Rychlá finanční pomoc a 40 miliard na obnovu. Plnění slibů však v nedohlednu
- 18:10 Stanislav Křeček: Bydlení? Jistá naděje



