Zástupci samospráv dlouhodobě proti rozšíření mýtného na další úseky silnic první třídy protestovali. Obávali se, že se tím ještě více zatíží menší silnice druhé a třetí třídy, které by řidiči využívali k objíždění zpoplatněných úseků. Podle Mračkové Vildumetzové by se tím zhoršila bezpečnost provozu i kvalita životního prostředí v obcích. „Navíc kraje vynakládají nemalé peníze na opravy krajských silnic, stav opravených úseků by se tak zase rychle zhoršoval,“ podotkla.
Ministerstvo dopravy po kritice ze strany krajů a obcí nakonec umožnilo uzavřením společného memoranda samosprávám stanovit na vybraných úsecích silnic první třídy nulovou sazbu. Jde však pouze o nové úseky mýtného systému, dalších 240 kilometrů silnic první třídy, na nichž se mýto vybírá už delší dobu, bude nadále zpoplatněno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
EU
Napsal jste to přesně, že se EU snaží být v ochraně životního prostředí lepší než zbytek světa. Já se ale ptám, k čemu to je? Hlavně když jak taky sám tvrdíte, je to na úkor nás všech, kdy na tu její politiku tvrdě doplácíme?
Další články z rubriky
16:19 Plný chrám přehlušil pár křiklounů. Mše za Kirka úspěchem Duky
Mše svatá za zavražděného amerického konzervativce Charlieho Kirka přilákala do pražského chrámu Mat…
- 14:36 Kobzův zcenzurovaný počítač. Už víme proč
- 11:12 „Za tohle bude doživotí.“ Co SPD vyvěsila, překoná černocha s nožem
- 10:21 Prošacovali občany, aby mohli slyšet Fialu. A pak se někteří divili
- 4:40 Věře Jourové nikdy neodpustím. Michal Půr zmrazil sál
- 8:40 „Smát se té smrti je v pořádku.“ Na Kirka přišly české plivance