Zástupci samospráv dlouhodobě proti rozšíření mýtného na další úseky silnic první třídy protestovali. Obávali se, že se tím ještě více zatíží menší silnice druhé a třetí třídy, které by řidiči využívali k objíždění zpoplatněných úseků. Podle Mračkové Vildumetzové by se tím zhoršila bezpečnost provozu i kvalita životního prostředí v obcích. „Navíc kraje vynakládají nemalé peníze na opravy krajských silnic, stav opravených úseků by se tak zase rychle zhoršoval,“ podotkla.
Ministerstvo dopravy po kritice ze strany krajů a obcí nakonec umožnilo uzavřením společného memoranda samosprávám stanovit na vybraných úsecích silnic první třídy nulovou sazbu. Jde však pouze o nové úseky mýtného systému, dalších 240 kilometrů silnic první třídy, na nichž se mýto vybírá už delší dobu, bude nadále zpoplatněno.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Asociace krajů , finance , kraje , peníze , mýtné úseky
autor: čtk
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
Ursula von der Leyenová přečkala hlasování o vyslovení nedůvěry. Zatímco politici z koalice to považ…
- 18:06 Peníze na „obranu“ do hodnot a neziskovek? Zahradil má obavy
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary
- 10:39 Zásadní otázka k blackoutu. Vitásková je velmi zvědava na odpověď
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR
- 12:40 A do mě se může? Zlá připomínka v kauze Turek a Rychlíková