Království veteránů Vladimíra Husky: Když se láska k veteránům stane osudem

29.04.2025 17:21 | Monitoring

V samém srdci Brna se ukrývá svět, který jako by nepatřil do naší doby. Svět vůně benzínu, chromovaných nárazníků, precizních detailů, ale především – příběhů. Tady nevoní novota, ale historie. A právě zde se zrodilo Království veteránů, životní dílo muže, který svou vášeň přetavil v kulturu, obchod i komunitu.

Království veteránů Vladimíra Husky: Když se láska k veteránům stane osudem
Foto: archiv
Popisek: Vladimír Huska z Království veteránů.

Začalo to na blatníku

Jmenuje se Vladimír Huska. A když říká, že jeho první slovo bylo „auto“, není to nadsázka. Jeho příběh začal dávno před tím, než se z veteránů stal byznys. Dědeček závodil už ve 30. letech a malý Vladimír tehdy poprvé seděl na blatníku, pozoroval otáčkoměr a nasával tu magii. Od té chvíle bylo jasno: auta budou jeho osudem.

V devadesátých letech, kdy se Československo nadechovalo ke svobodě, si Vladimír Huska splnil sen. Založil jeden z prvních soukromých autosalonů a brzy získal zastoupení značky Toyota. Během patnácti let si vybudoval silné jméno, zaměstnával desítky lidí, vychoval si loajální klientelu a měl pocit, že dosáhl všeho, co si kdy přál. Ale v koutku duše ho to táhlo jinam – k vůni kůže, karburátorů a retra.

„Když jsem měl první vydělané peníze, nekupoval jsem obraz nebo pozemek. Hledal jsem veterána,“ říká s klidnou samozřejmostí. A tak se vedle běžného byznysu začal věnovat hledání a renovaci starých vozů. Láska k automobilům padesátých, šedesátých a sedmdesátých let se změnila ve sbírku. Sbírka v obchod. Obchod v komunitu. A komunita v kulturu.

Aukce, příběhy a posedlost detaily

Nadšení rychle přerostlo takřka v posedlost. Vladimír Huska začal objíždět aukce, burzy, hledat ztracené klenoty a studovat historii každého vozu do posledního šroubku. Dnes vlastní desítky kusů unikátních automobilů – od modelů Mercedes ANG, které vyhrávaly závody, přes legendární BMW 328 Roadster až po noblesní rolls-royce.

A hlavně: každý z těchto vozů prošel rukama jeho týmu. V Království veteránů se totiž veterán nenabízí, dokud není dokonalý. „Někdy nám trvá dva roky, než je auto připravené k prodeji. Každý šroubek musí sedět. A hlavně: musíme za něj dát ruku do ohně,“ říká bez kompromisů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pohádka ČT, která vás ubije. Radši se pak nebudete ptát

9:30 Pohádka ČT, která vás ubije. Radši se pak nebudete ptát

RECENZE ČT nezklamala. I v roce 2025 vypustila na Štědrý večer pohádku, kterou bylo těžké dokoukat d…