Lékař navíc musí do třiceti dnů odpovědět pacientovi, který si stěžoval. "Velký problém v tom nevidím, ale pro lékaře to bude samozřejmě znamenat další nárůst administrativy a víc papírování," řekl serveru iDNES.cz právník Jakub Uher, který radí praktickým lékařům.
Jak potrestá lékař sám sebe?
"Zákon vlastně ve věci stížností pacientů udělal z lékaře samotného něco jako prvoinstanční řízení. Teprve ve druhé fázi bude stížnost řešit krajský úřad," vysvětluje Uher s tím, že původní záměr byl dobrý: donutit lékaře a pacienta, aby spolu víc komunikovali o svých problémech a nezahltili každým nesmyslem úřady.
Představa, jak sám sebe lékař potrestá, aby měl pacient radost, je však zvláštní. Pro pacienta to spíš znamená, že se řešení jeho stížnosti protáhne. Bude muset nejprve počkat, jak o sobě rozhodne lékař, na něhož si stěžoval. Až pak se stížnost případně posune dál. Podobně by měl podle právníka Uhra lékař řešit i interní hodnocení kvality a bezpečí ordinace.
"Zdá se, že by si měl lékař sednout se sestrou a popovídat si u kafe, jak dobře to dělají, a pak o tom vytvořit zápis," krčí rameny právník. Podle něj také původně dobrá myšlenka nyní bude spíše jen znamenat další zbytečné papírování.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh