MŽP opět vrátilo Letišti Vodochody studii jeho dostavby

09.02.2011 21:43

Ministerstvo životního prostředí vrátilo Letišti Vodochody k dopracování i jeho druhou verzi studie, která se zabývá vlivem plánované dostavby letiště na životní prostředí (EIA).

MŽP opět vrátilo Letišti Vodochody studii jeho dostavby

Informoval o tom dnes server E15.

Podle serveru se na úřadu sešlo celkem 450 žádostí o doplnění, především od okolních obcí a seznam požadavků ministerstva nakonec čítá na tři desítky položek. Ministerstvo například žádá doplnění hlukové studie, lepší garance zastavení nočního provozu nebo komentář k riziku střetu letadla s havrany.

"Zdůvodnit, proč je v záměru navrhovaná šířka pojezdové dráhy 45 metrů, když zde budou přistávat letadla maximálně kategorie C s požadovanou šířkou dráhy 23 metrů," uvedl server jeden z požadavků MŽP.

Doplnění bude za chvíli 

"Dokumentaci EIA jsme vypracovali na vysoké odborné úrovni, takže předpokládám, že její doplněnou verzi předložíme maximálně v řádu měsíců," řekl E15 tiskový mluvčí Letiště Vodochody Martin Danko. Podle něj nelze nyní přesně odhadnout začátek výstavby, neboť vše se odvíjí od schválení dokumentace a následného získání všech potřebných povolení.

O modernizaci letiště a rozšíření provozu ve Vodochodech se hovoří už několik let, samospráva v okolních obcích je ale vesměs proti. Letiště, ležící severně od Prahy, chce v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících především nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Ostrý provoz by měl být zahájen na přelomu let 2012 a 2013.

Konkurence Ruzyni 

Letiště má konkurovat zejména pražské Ruzyni, kde se počet cestujících pohybuje kolem 12 milionů ročně. Podle starostů okolních obcí, které se spojily ve Sdružení proti letišti Vodochody, ale bude po zprovoznění letiště soustavně poškozováno zdraví obyvatel.

Zástupci 16 obcí a Iniciativa Stop letišti Vodochody předali loni v prosinci náměstkovi ministra životního prostředí Tomáši Vrbíkovi své připomínky ke druhé verzi studie vlivu letiště na životní prostředí. Plánovanému letišti vytýkají například nepřetržitý provoz, prodloužení odletové a příletové dráhy a pohyb velkých letadel.

Penta 

Vedení Letiště Vodochody tehdy připomínky odmítlo. Ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur je označil za pokusy "hrubým způsobem" zasahovat do procesu projednávání studie EIA.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá společnost Penta. Aero koupila od státu na začátku roku 2007 za tři miliardy korun.

Více:

SZ: Zásadně nesouhlasíme s přestavbou Letiště Vodochody

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jac, čtk

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

8:15 „Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

O tom, co skutečně přináší schválený migrační pakt diskutovali v pořadu Události, komentáře zástupci…