Moderátorka hned v úvodu vyjmenovala Gazdíkovy priority v následujících čtyřech letech. Mezi ně řadila například méně věcí v osnovách, čas soustředit se na nové progresivní formy výuky či méně „biflování“, více schopností dávat věci do souvislostí a být připraveni na svět, který tady bude v roce 2050. Podle něj totiž každý absolvent se musí umět učit novým věcem. Právě to moderátorku zaujalo, zda samotný Gazdík ví, jak svět bude vypadat v roce 2050.
„Právě proto, že to nevíme, tak nemůžeme připravovat děti tak, jak se připravovaly před třeba třiceti lety. Ta doba, kdy jste nějaký obor vystudovala nebo se něčím vyučila a vydržela s tím do důchodu, ta prostě skončila s našimi prarodiči,“ zdůraznil a podotkl, že dnes jsme úplně někde jinde. Znovu zopakoval, že je zcela zásadní, aby se absolvent každé školy uměl učit novým věcem a průběžně si vzdělání doplňoval. Dal příklad svého syna, kterému nyní je sedm let a v roce 2050 mu bude zhruba pětatřicet let a v tom věku bude na vrcholu své pracovní produktivity. „Ale co a jak přesně bude v té době dělat, dnes skutečně nevíme,“ přitakal moderátorce v DVTV.
Moderátorka vyzdvihla také prioritu týkající se konce biflování a memorování. Zajímalo ji, jakým způsobem toto téma chce řešit. Gazdík vysvětluje, že zásadní je především obsah učiva. „České školy mají skvělé penzum znalostí, ale většinou je neumějí použít a dát do souvislostí,“ varoval ministr školství a přešel k otázce státních maturit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: sla
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.