Vedení dopravního podniku a pražského magistrátu navíc odhaduje, že do konce roku 2013 uhradí za přípravy před samotnou stavbou dalších 95 milionů korun. Výstavba metra D má podle nejnovějších odhadů stát 25 miliard korun. Část peněz by měla jít z evropských fondů.
Jinak a levněji
Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) přitom ještě na konci roku 2011 uvedl, že se stavba nezahájí. Teď ale mluví jinak. "Změnili jsme názor, protože jsme zjistili, že se to dá udělat jinak a levněji," řekl serveru Aktuálně.cz Svoboda.
Podle návrhu, který pro Prahu vypracoval Metroprojekt, by mohlo být metro nejprve vystavěno od stanice Pankrác na jih jako větev současné trasy C. Výstavba by díky tomu měla být o deset miliard korun levnější. Největší část peněz, které přípravné práce spolykaly, dostala právě společnost Metroprojekt. Ta připravila nejen za 339 milionů vlastní projekt, ale i koncesní projekt, který vyšel na 50 milionů korun.
Kromě zmíněné firmy se na něm podílela i advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges, jejímž jednatelem je Karel Muzikář (mimo jiné i externí právní poradce prezidenta Václava Klause) a také kancelář Jansta, Kostka spol. (advokát Miroslav Jansta je lobbistou blízkým ČSSD, nyní i šéf ČSTV). Nadto DPP zaplatil několika společnostem za studie a poradenské služby. Celkově se jedná o částku 38 milionů korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh