Když plán schválí vláda, stodesetikilometrovou rychlostí by řidiči brzy mohli jezdit i na některých dalších čtyřproudých silnicích první třídy. Jde prý například o silnici mezi Novou Hospodou a Pískem, mezi Českými Budějovicemi a Lišovem a z Karlových Varů do Ostrova.
Další zamýšlenou změnou je podle televize to, že rychlostní silnice by měly být přejmenovány na dálnice. "Třeba z R6 u Karlových Varů bude D6," uvedla ČT. Pokud bude kabinet souhlasit s tímto záměrem, dálniční síť se "přes noc" rozroste o 300 kilometrů, dodala televize.
Nově povýšené silnice by dostaly nové informační tabule, aby řidiči snadno věděli, jakou maximální rychlostí mohou jet.
Reakce bývalého ředitele ŘSD René Poruby:
Tak jsem se dočetl, jak ministerstvo dopravy plánuje zvýšit rychlost na některých čtyřpruhových komunikacích s děleným svodidlem uprostřed. Tak mi to připomnělo pohádku - Jak Pejsek s Kočičkou vařili dort. Srovnávat kvalitativně silnici I. třídy mezi Hradcem a Pardubicemi se silnicí I/48 mezi Příborem a Novým Jíčínem může pouze pan ministr Dobeš a jeho tým s průměrným věkem pod 30 let.
Napadají mě jen dvě možnosti, buď z tohoto nápadu hovoří jasná nezkušenost a chtivost rozšířit kilometry silnic, na kterých se bude vybírat mýto. Nebo někdo chce vypsat zakázku na bezpečnostní audity, o kterých hovořil I. náměstek Hampl.
Ať je to jedno, nebo druhé, obojí je společensky nebezpečné a jsem přesvědčen, že podpora tohoto nápadu pana plukovníka Tržila u jeho podřízených v Novém Jičíně nevyvolala nadšení, zvláště v tomto úseku smrti. Zkrátka: ministerské hlavy se daly dohromady a vymýšlí další průšvihy, jako byly registry, které jim zatím beztrestně prošly.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno, čtk