Majitelům reklamních poutačů ministerstvo k dnešnímu dni rozeslalo 55 výzev. V příštím roce úřad rozešle další výzvy k odstranění 45 vybraných reklam kolem dálnice D1.
„Přes jednotlivé okresní správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se vytipovávají jednotlivá zařízení a zkoumá, se jestli mají příslušná povolení," uvedl mluvčí dopravního resortu Martin Novák. Řada starších smluv s majiteli reklamních poutačů totiž takovouto výjimku obsahuje. S těmi už ale ŘSD smlouvy neobnoví a do pěti let by tak měly z okolí rychlostních silnic zmizet všechny poutače kromě těch, které inzerují například motely a další služby umístěné přímo na komunikaci.
Ochranné pásmo
Výzvy k odstranění podle Nováka úřad rozesílá asi jen pětině majitelů billboardů. Většina z nich prý černé poutače odstranila sama. Ochranné pásmo 250 metrů kolem dálnic a rychlostních silnic zavedla novela zákona o pozemních komunikacích, která začala platit od prvního září letošního roku.
Současná snaha ministerstva dopravy a ŘSD je ale podle Vojtěcha Razimy, ředitele obecně prospěšné společnosti Acta non Verba a dlouholetého odpůrce reklamních poutačů u silnic, nedostatečná. Poutače by podle sdružení totiž mohly od rychlostních silnic mizet daleko rychleji. Předčasně jde prý vypovědět například smlouvu se společností News Outdoor, která je majitelem 391 reklamních ploch kolem dálnic a rychlostních silnic bez toho, aby stát musel čelit sankcím. To ale ministerstvo dopravy dlouhodobě popírá.
Novela zákona o pozemních komunikacích umožňuje odstranit reklamní zařízení jenom v okolí dálnic a rychlostních silnic. Billboardy v okolí silnic druhé a třetí třídy nikterak neomezuje. Celkem je v Česku registrováno na 20.000 venkovních reklamních ploch.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp