Moravec? Výbuch. A Události ČT: Jedna chyba, druhá, snad si nikdo nevšiml

31. 1. 2021 22:12

Informace České televize o výměně na postu ministra zdravotnictví, k níž má dojít do čtrnácti dnů, jež zazněla v pořadu Otázky Václava Moravce, není jedinou, která dnes mnohé diváky veřejnoprávní televize zaskočila. Překvapení mohli být i kvůli chybným informacím, jež zazněly v nedělním vysílání Událostí. Redaktoři se v jedné z reportáží sekli v geografii, a přesunuli tak údajnou Putinovu vilu o více než 150 kilometrů z Krasnodarského kraje až na Krym. Tím to však neskončilo. Další nepravda zazněla hned o chvíli později i u zpráv z domova při informování o pořadateli demonstrace na Václavském náměstí.

Moravec? Výbuch. A Události ČT: Jedna chyba, druhá, snad si nikdo nevšiml
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova České televize na Kavčích horách
reklama

Anketa

Chcete Prymulu zpět coby ministra zdravotnictví?

29%
58%
hlasovalo: 10433 lidí
V reportáži o protestech v Rusku, které v zemi vypukly po zatčení opozičního představitele Alexeje Navalného, se v nedělním vysílání Událostí sledující dozvěděli o jakémsi Putinově luxusním paláci na Krymu, na který měl opoziční předák upozorňovat. Zřejmě tak diváci mohli být překvapeni, že se údajné nemovitosti ruského prezidenta opět rozmnožily, tentokrát však místo nového Putinova sídla došlo nejspíš k chybě tvůrců reportáže v orientaci.

Palác, na nějž Navalnyj upozorňuje, je totiž umístěn na mysu Idokopas v ruském Gelendžiku, tedy o mnoho kilometrů jinde v Krasnodarském kraji, který s Krymem sdílí akorát lokaci u Černého moře.

FOTO: Lokace paláce, který má podle Navalného patřit ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi.

Palác na břehu Černého moře, který oficiálně podle mluvčího prezidenta Vladimira Putina patří jednomu či vícero podnikatelům, se stává terčem vtipů a satir. Rusové mu přezdívají „akvadiskotéka“.

„Akvadiskotéka“ byla také heslo, které skandovali podporovatelé Navalného na dnešních protestech.



Když o tom informovala Česká televize, přesunula budovu o kus dále: „Akvadiskotéka, jednoznačný odkaz k luxusnímu paláci na Krymu, jehož vlastnictví Alexej Navalnyj přisuzuje právě prezidentu Putinovi,“ zaznělo v reportáži od moskevské zpravodajky televize Daniely Jurisové a redaktora zahraniční redakce České televize Tomáše Šponara.

Video ruského opozičního politika Alexeje Navalného:

Při protestech bylo v Rusku pozatýkáno přes 5 000 lidí. Je mezi nimi i Navalného žena Julija, kterou policisté zadrželi na demonstraci v Moskvě.

Kromě této mylné informace se v Událostech vyskytla hned další chyba, a to ohledně nedělního protestu na Václavském náměstí.

„Příznivé počasí přilákalo řadu lidí i v Praze. Po poledni jsme jich na Náplavce napočítali desítky. Na břeh Vltavy táhlo lidi slunce a pohoda, na Václavské náměstí naopak nespokojenost. Opět se tam sešli stoupenci hnutí Chcípl PES,“ dozvěděli se diváci.

Jak však sama iniciativa upozornila, není dnešní protest proti vládním restrikcím její akcí. Mylnou informaci sdílelo hned několik médií, mezi nimi i server Novinky.cz a iniciativa Chcípl PES se proti tomu ohradila na svém facebookovém profilu.

„Dnešní demonstraci na Václavském náměstí 31. 1. 2021 neorganizujeme. Na Novinkách byla chyba! Jsme mimo Prahu, pomáháme otevřít hory!“ upozornila.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: rak

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nic nemáte a zde je důkaz. Explukovník rozstřelil BIS Vrbětice

10:38 Nic nemáte a zde je důkaz. Explukovník rozstřelil BIS Vrbětice

Jak to s Vrběticemi bylo a hlavně nebylo, vysvětluje ve své nové analýze nezávislá zpravodajská agen…