Na festival do Poděbrad přijel Koller i Kocáb. Pražský Dopravní podnik jim poslal přes milion korun

14.09.2019 9:22

KAM JDOU VEŘEJNÉ PENÍZE Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady se na konci letošních prázdnin konal již počtvrté. Svoji činnost zahájil v roce 2016 audiovizuální show, které se zúčastnil David Koller, Michael Kocáb, Ondřej Ruml, zpěvačka Dasha, Michal Pavlíček nebo Michal Dvořák ze skupiny Lucie, který za celým festivalem stojí. Soundtrack Poděbrady během prvních tří let navštívilo přes 75.000 diváků.

Na festival do Poděbrad přijel Koller i Kocáb. Pražský Dopravní podnik jim poslal přes milion korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Michael Kocáb
reklama
Čím je ještě, vedle pestré dramaturgie, zajímavý poděbradský festival? „Přináší spojení filmové hudby a multimédií a nabízí mezinárodní program největších hvězd filmového hudebního průmyslu. Za vznikem festivalu stojí producent, skladatel, textař a také autor filmové hudby, Michal Dvořák, člen skupiny Lucie, iniciátor a vizionář oceněný několika hudebními cenami,“ tak zní představení na oficiálních stránkách festivalu.
 

Anketa

Měla by Poslanecká sněmovna schválit zprávy o hospodaření České televize?

12%
88%
hlasovalo: 10733 lidí
 
Za ním stojí společnost Soundtrack Festival a.s., kde je ředitelem zmíněný člen skupiny Lucie Michal Dvořák a členem správní rady je jeho příbuzný Jiří Štaidl, syn Ladislava Štaidla, který se živí jako právník.
 
Naše redakce má k dispozici objednávku mezi Dopravním podnikem Prahy (DPP) a společností PP Events s.r.o., kdy je tato smlouva označená jako marketingová. V plnění ovšem stojí: „Soundtrack Poděbrady 2019 – kompletní zaj. Cena smlouvy je 1 005 140 bez DPH.“ Nic bližšího z objednávky vyčíst nelze. Proč Dopravní podnik z Prahy přispívá na festival v Poděbradech, to se dočtete níže.
 
Pražský Dopravní podnik totiž uzavřel ještě jednu smlouvu, a to přímo se společností Soundtrack Festival. Jedná se o barterovou spolupráci v hodnotě 200 tisíc korun. Dopravní podnik umožnil společnosti celovozový polep tramvaje typu 15T s reklamou festivalu, v tramvajích a autobusech byly k dispozici letáky, nebo také zajistil inzerci v deníku Metro. Na oplátku měl Dopravní podnik v místě konání festivalu loga, obdržel vstupenky nebo si také v místě konání festivalu mohl umístit svůj náborový stánek.
 
Festival se pyšní velkou řadou partnerů a sponzorů. Partnerem jsou například město Poděbrady, Středočeský kraj, Audi, Equa bank, Generali, Teekanne, Česká televize nebo právě zmíněný pražský Dopravní podnik.
 
Město Poděbrady, ve kterém se festival koná, poskytlo dotaci ve výši dvou miliónů. Další čtyři miliony festival obdržel od Středočeského kraje.
 
Foto: repro Youtube
 
Snažili jsme se proto zjistit, z jakého důvodu Dopravní podnik z Prahy přispěl na poděbradský festival, na co konkrétně byla částka využita a jaké konkrétní měřitelné výsledky měl dopravní podnik z této spolupráce.
 
„DPP se letos zaměřuje na oblast středních Čech v rámci náboru nových zaměstnanců,“ stojí v oficiální reakci této společnosti. Na festivalu Soundtrack se podle ní každý rok koncentruje vysoký počet potenciálních zájemců o práci v DPP z oblasti středních Čech.
 
„Investované prostředky byly výhradně využity na zajištění přítomnosti DPP na tomto festivalu. Tedy čistě na technické zázemí ‚Metro Poděbrady stage‘ a v letošním roce také ‚Kinobus stage‘, dále se z rozpočtu financoval náš náborový stánek včetně hostesek, které po celou dobu festivalu aktivně oslovovaly účastníky s nabídkou pracovních příležitostí v DPP,“ dodali zástupci DPP s tím, že ParlamentnímListům.cz bez problémů kdykoli předloží své plánované marketingové aktivity.
 
ParlamentníListy.cz se soustavně věnují upozorňování na smlouvy státních, krajských a městských institucí. Pravidelně přinášíme informace o utrácení veřejných prostředků, nad kterým často zůstává rozum stát. Jelikož se souhrnně jedná o desítky textů, rozhodli jsme se od 1. června 2020 tyto materiály sjednotit, aby je měli čtenáři možnost lépe dohledat. Všechny články proto naleznete pod shodným tagem "Kam jdou veřejné peníze".
 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Barbora Richterová
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Promoření ve frontě. Češi vzali obchody útokem, dokud můžou

21:40 Promoření ve frontě. Češi vzali obchody útokem, dokud můžou

Vláda premiéra Andreje Babiše (ANO) i přes nesčetná ujišťování, že nás v tomto týdnu uzavírání obcho…