Na postupu pro výběr mýta po roce 2019 se dopravci s úředníky neshodli

16.01.2018 18:18

Ministerstvo dopravy se při dnešním jednání pracovní skupiny neshodlo s profesními sdruženími a dopravci na dalším postupu pro výběr mýta po roce 2019. Hospodářská komora, Česmad a Svaz průmyslu a dopravy požadují zrušení mýtného tendru, který mimo jiné rozšiřuje zpoplatněné úseky o 900 km silnic. ČTK to po jednání řekl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Na postupu pro výběr mýta po roce 2019 se dopravci s úředníky neshodli
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Podle prezidenta svazu průmyslu Jaroslava Hanáka by plánované rozšíření mýta neúměrně zatížilo dopravce, a tím i ostatní podnikatele a koncové spotřebitele. Hospodářská komora kritizovala zpoždění přípravy tendru a absenci koncepčního materiálu k budoucímu systému. „Pokládáme za nepřijatelné, aby státní koncepci mýta určoval vítěz zadávacího řízení,“ uvedl předseda dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.

Kritici mýtného tendru měli podle Neřolda představit možnosti, jak zajistit výběr mýta od roku 2020, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem systému, firmou Kapsch, pokud by MD zasáhlo do podmínek tendru nebo jej zrušilo. „Žádné takové návrhy ale nepřinesli. Pouze požadují zrušení vypsané soutěže nebo škrtnutí rozšíření zpoplatněných úseků,“ dodal.

Rozšíření zpoplatněných úseků zadala ministerstvu minulá vláda a jeho případné vyjmutí z podmínek tendru by musela nařídit současná vláda.

Ministerstvo dopravy trvá na tom, že bez výběru nového provozovatele mýtného systému není možné výběr mýta po roce 2019 zajistit a zároveň již nestihne vypsat novou soutěž. Česku by navíc kvůli zrušení současného tendru hrozily sankce Evropské komise.

Do výběrového řízení na provozovatele mýtného systému po roce 2019 se hlásí současný provozovatel Kapsch, slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Tendrem se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Loni v říjnu zahájil s ministerstvem dopravy dvě správní řízení, jedno z vlastního podnětu, druhé na návrh společnosti Kapsch, která si stěžuje na zadávací podmínky.

V loňském roce zaplatily kamiony v Česku na mýtném rekordních 10,4 miliardy Kč, meziročně o 5,2 procenta více.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

16:10 Vyoral natřel ODS. Co vyvedli u památníku, už bylo moc

PÁTEČNÍ ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA – „Outfit soudružky Černochové, jakkoliv nevhodný pro danou chvíli,…