Podle prezidenta svazu průmyslu Jaroslava Hanáka by plánované rozšíření mýta neúměrně zatížilo dopravce, a tím i ostatní podnikatele a koncové spotřebitele. Hospodářská komora kritizovala zpoždění přípravy tendru a absenci koncepčního materiálu k budoucímu systému. „Pokládáme za nepřijatelné, aby státní koncepci mýta určoval vítěz zadávacího řízení,“ uvedl předseda dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.
Kritici mýtného tendru měli podle Neřolda představit možnosti, jak zajistit výběr mýta od roku 2020, kdy vyprší smlouva se současným provozovatelem systému, firmou Kapsch, pokud by MD zasáhlo do podmínek tendru nebo jej zrušilo. „Žádné takové návrhy ale nepřinesli. Pouze požadují zrušení vypsané soutěže nebo škrtnutí rozšíření zpoplatněných úseků,“ dodal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab