Konkurenční boj mezi řetězci vede podle průzkumu ke skutečně zajímavým možnostem úspor pro pečlivého spotřebitele, který si nákup v supermarketu pečlivě plánuje a srovnává ceny v jednotlivých supermarketech. Lidé, kteří využívají slevových akcí distributorů, mohou ušetřit ještě významněji.
Řetězce se však nechtějí připravit o svůj zisk, proto se „hojí“ na postupném zvyšování základních cen, z nichž se pak slevy počítají. Zákazníci, kteří nakupují z větší části za plnohodnotné slevy, obchodníkům kompenzují ušlý zisk.
Tento trend byl podle analýzy ppm factum nastolen po zvýšení DPH na začátku roku 2012. Obchodníci se na něj „připravili“ tím, že dopředu zvýšili ceny, a proto poté mohli pracovat s vyšším ziskem a zároveň působit dojmem, že „čelí“ zvýšení DPH. Zhruba v březnu a dubnu však došlo ke změně strategie, kdy původní ceny začaly růst a zdražení začali obchodníci kompenzovat širším množstvím slev a akcí, na které lákaly zákazníky.
Vzhledem ke konkurenčnímu boji mezi řetězci tak vznikl pro spotřebitele značný prostor k úsporám. Podle agentury je však možný jen proto, že značná část nakupujících stále slevy nesleduje a vytváří tak obchodníkům jejich zisk.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav