Nástup nového ředitele ČD vítám, tvrdí odborář. Starý bojoval hlavně o odstupné

21.02.2014 22:44

Dalibor Zelený skončil ve funkci šéfa Českých drah. Podle předsedy Odborového sdružení železničářů Jaroslava Pejši se Zelený od Vánoc staral jen o to, jak vysoké dostane odstupné, což je špatně. Nový ředitel Daniel Kurucz podle odboráře nese určitou vizi. Neměl by ale zapomenout ani na obnovu vozového parku drah a regulaci konkurence na železnici.

Nástup nového ředitele ČD vítám, tvrdí odborář. Starý bojoval hlavně o odstupné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD - ilustrační foto

Dosavadní náměstek ředitele pro ekonomiku a provoz Daniel Kurucz se stal novým ředitelem Českých drah. Tento muž v minulosti pracoval pro majitele společnosti Agrofert a současného ministra financí Andreje Babiše (ANO). Co bude změna na nejvyšším postu ČD znamenat? O tom v pátečních Událostech, komentářích České televize hovořil předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Byl pozván i ředitel Kurucz, ale neudělal si čas.

Na železnici chybí regulátor

Pejša v úvodu pořadu poznamenal, že se Kurucz ukázal být schopným ekonomem, takže jeho nástup na post generálního ředitele vítá. Přináší prý totiž do podniku i nějakou vizi do budoucna, zatímco předchozí ředitel Daniel Zelený prý od prosince řešil jen to, jak vysoké dostane odstupné.

Nový ředitel prý plánuje i propouštění lidí, ale počítá se asi se stovkou propuštěných, což lze podle Pejši vyřešit i přirozenou cestou. České dráhy také trpí zastaralostí vozového parku, což se musí změnit, a dopadá na ně i zákon o veřejných zakázkách, který je prý nevyhovující. České dráhy musí jako státní podnik kvůli modernizaci vlaků vypisovat výběrová řízení, čímž se nestihne řada dalších termínů.

Člen odborů se vyjadřoval také k otázce konkurence na železnici. „My se nebráníme konkurenci, ale zde existovala snaha pustit na trať konkurenci, když zde ještě neexistuje ani regulátor,“ varoval Pejša. Poukázal přitom na to, že na lukrativních tratích jezdí soukromí dopravci a těch spojů je pomalu tolik, že se na ty tratě nevejdou. Zde by měl právě zapracovat regulátor.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…