Nečas: Zákaz spolupráce státních firem s mediálními agenturami

7. 11. 2011 9:54

AKTUALIZOVÁNO Premiér Petr Nečas se podle pondělních Hospodářských novin rozhodl razantně ovlivnit způsob, jakým úřady a státní firmy inzerují. Nečas chce, aby během roku 2012 přestaly spolupracovat s mediálními agenturami, které jim plánují kampaně a nakupují pro ně reklamní prostor v tisku nebo na internetu.

Nečas: Zákaz spolupráce státních firem s mediálními agenturami
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Premiér Petr Nečas
"Využívání mediálních agentur v době úspor se ukazuje jako zbytečný luxus. Státní firmy a úřady mají mít schopné zaměstnance, kteří dokážou vyjednávat se zástupci médií přímo, bez prostředníků," řekl Nečas v HN.

Nečas omezí moc magnáta Soukupa

Symbolem takového mediálního prostředníka, který dělá často pro stát, se podle HN v minulých letech stal majitel agentury Médea Jaromír Soukup. Mezi jeho klienty patří Lesy ČR, ČEZ, Česká pošta nebo České dráhy. Vedle toho pomáhal s předvolebními kampaněmi Věcem veřejným a ČSSD. Právě nesrovnalosti ve financování sociálnědemokratického tažení z roku 2010 oživily letitá podezření, zda nejsou politické kampaně zčásti financované z milionů, které jdou na reklamu ze státních podniků, píšou.

Soukup s premiérovým plánem nesouhlasí a podobně jako David Menšík z mediálního koncernu GroupM soudí, že efektivní by bylo, pokud by stát centralizoval nákup do jednoho místa a odstranil tak roztříštěnost státních zadavatelů a tvrdě vysoutěžil nákupní podmínky jednotlivých médií.

"Zájmem státu by mělo být, aby nakoupil za co nejméně peněz co nejvíce inzertního prostoru. Média jsou komodita jako každá jiná a jejich cena by se měla vysoutěžit. U komerčních zadavatelů je nákup reklamy přes mediální agenturu cestou k výhodnějším cenám. Ale je na státu, jak si ekonomickou výhodnost nákupu inzerce stanoví," uvedl pro ParlamentníListy.cz Soukup.

Vláda se od mediálních agentur oprošťuje

Nečas ale jejich argumenty neuznává. Prostředníci jsou prý v médiích stejně jako při nákupu armádní výbavy zbytní.

Jeho rozhodnutí má ovšem i politické souvislosti. Vliv mediálních agentur a především magnáta Jaromíra Soukupa začala totiž koaliční vláda omezovat hned po svém nástupu. V nejbližší době navíc mají přijít velké peníze z Bruselu na propagaci evropských fondů a pravicový kabinet nemá zájem, aby na tom vydělal Soukup, který poté pomáhá opozici s kampaní, píšou dnešní Hospodářské noviny.

Související:

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: vfe

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Magor! Foldyna tvrdě zasáhl Václava Moravce kvůli Rusku

13:01 Magor! Foldyna tvrdě zasáhl Václava Moravce kvůli Rusku

Poslanec za ČSSD Jaroslav Foldyna se na svém facebookovém profilu vrátil k pořadu Otázky Václava Mor…