Podle ppm factum dokonce získali pět procent. Průzkum však dělali na objednávku Babiše. Novější čísla Medianu naopak babišovce umístila na úplný chvost. Jedna z mediálních tváří ANO Martin Komárek si nemyslí, že by dopadli jako Věci veřejné. „Věci veřejné vzbudily před třemi lety obrovské naděje, a nejenže ty naděje nesplnily, ale úplně se ztrapnily. To my neuděláme. Já vám však nemůžu teď dát záruku. Sledujte nás a uvidíte.“
Lidé rádi zapomínají
Ovšem i kdyby měli být novými „véčkaři“, nemusí je to v očích voličů diskvalifikovat. Jejich paměť je totiž podle politologa Stanislava Balíka dosti krátká. „Lidé rádi zapomínají na to, koho volili v minulých volbách, nebo si to prostě nechtějí přiznat. Troufnu si říct, že většina nebo alespoň spousta voličů Věcí veřejných by si nepřiznala, že někoho takového volili a zároveň jim to nebrání v tom, aby uvěřili podobným uskupením, jaké asi bude reprezentovat Babišovo ANO.“
„Věci veřejné stály na neznámých tvářích, tedy kromě Radka Johna,“ připomíná politolog. „Byl tam také étos mladí, ženy, dokonce blondýny. Babiš po té úvodní fázi, kdy budoval stranu na politikou nepolíbených lidech, zvolil jinou strategii - známé osobnosti, vesměs i s politickou zkušeností, jako Stropnický, Zlatuška a další.“
Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
autor: lze