„Někteří vlastníci se chovají nedostatečně zodpovědně. Stát by měl vytvářet podmínky pro to, aby ekonomika rostla. To se neděje a je to způsobeno řadou faktorů, ale do značné míry počínáním předchozí vlády,“ poznamenal Pecina s tím, že situaci okolo dolu Paskov nakonec vyřeší stát, protože Zdeněk Bakala vyvedl z dolu miliardy a teď musí stát řešit situaci, kdy se potýká s nízkými cenami. „Důl Paskov by se neměl uzavírat, dokud není vytěžený, to by bylo plýtváním národního bohatství,“ myslí si Pecina, který je přesvědčen, že se důlní průmysl může opět postavit na nohy.
Kdo bere šedesát tisíc za měsíc, může si připlatit za služby
Následně popsal plán SPOZ zavést na vybraných tratích nulové jízdné mimo špičku. Ušetřilo by se např. na kontrole jízdenek. Pecina je přesvědčen, že by to finančně nevyšlo jako problematické, spíše je to krok vstříc lidem žijícím v místech, kde se vlaky nedaří zaplnit, ale v rámci dopravní obslužnosti je třeba spoje zachovat. SPOZ hodlá také ulevit lidem, kteří žijí od výplaty k výplatě, zatímco lidé, kteří berou plat šedesát až sedmdesát tisíc, tak unesou vyšší zdanění některých služeb.
Pecina se vyjádřil také k progresivnímu zdanění. SPOZ prosazuje jeho zavedení a pokud se to podaří, Česko se prý jen vrátí mezi civilizované země, jako je Německo či Francie. Zdanění, které tu bylo nastaveno ekonomickým batohem Mirka Topolánka (ODS), prý nemělo v okolních zemích obdoby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp