Důvodem odvolání generálního ředitele Českých drah byla skutečně špatná komunikace s ministrem dopravy, který rezignoval 36 hodin poté, co byl Daniel Kurucz z funkce odvolán. „Problém vznikl v nepochopení postavení Českých drah jako akciové společnosti panem ministrem. Státní organizace odpovídají přímo ministrovi, kdežto akciová společnost České dráhy má své statutární orgány a já jsem reportoval dozorčí radě tak, jak se měl. Ministr neřídí akciové společnosti typu Český drah. Takže pokud se ředitel znelíbí ministrovi, je na něj vyvíjen tlak prostřednictvím dozorčí rady. A tak to také bylo. Tlak byl na mě vyvíjen ze strany dozorčí rady od samého začátku mého nástupu do funkce a byl pernamentní.“ Kurucz to řekl v dnešním pořadu Kauza dne na Rádiu Impuls.
Spekulace o tom, že na Kurucze byl vyvíjen tlak, aby České dráhy koupily za nevýhodných podmínek pozemky od firem patřících Babišovu Agrofertu, Kurucz uvedl v pořadu na správnou míru. „Jednalo se o logistický park v Lovosicích, který není vlastněn Andrejem Babišem. Vlastní jej slovenský developer, který navrhoval bývalému vedení ČD Cargo odkoupení haly, ale cena byla nepřiměřeně vysoká a projekt neměl ekonomickou návratnost, tak jsme od koupě odstoupili,“ řekl na vysvětlenou Kurucz.
České dráhy měly připraven plán do roku 2020
Na otázku, o co cestující přišli jeho odchodem z Českých drah, Kurucz řekl: „Nechci toho moc prozrazovat, ale měli jsme připravenou strategii do roku 2020, více jak sto akčních plánů jako například věrnostní kartu, Pendolino je protaženo do Frantovek a do Košic, ČD chystají nové jednotky na trase Brno, Břeclav, Olomouc, chystaly se změny ve vozovém parku, ve vybavení a v servisu a e-shop.“
Na řadu přišla řeč i na výši odchodného odvolaného Kurucze. Ten k tomu v rozhovoru řekl: „Nedostal jsem zlatý padák, ale mám šest platů odchodného, to je 1,2 milionu po odečtení daní.“
K faktu, že bývalí ředitelé dostávali zlaté padáky v podobě 24 měsíčních průměrných platů, zdůraznil, že je to většinou o tom, jaké si vyjedná podmínky daný manažer. „Každý by si měl ale uvědomit, že to opravdu není sranda řídit podnik, který má dluh 35 miliard korun.“
Na závěrečnou otázku, v jaké ekonomické kondici jsou v současnosti České dráhy, uvedl, že pololetní výledek naznačuje, že na konci roku budou akcionáři příjemně překvapeni a České dráhy nebudou v červených číslech.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bra, čtk