Odvolaný šéf ČD: Odchodné mám 1,2 milionu. Uvědomte si ale, že není legrace řídit podnik s dluhem 35 miliard

27.11.2014 19:53

O důvodech svého odvolání, výši svého odstupného i finančních vyhlídkách Českých drah hovořil dnes v pořadu Kauza dne na Rádiu Impuls bývalý generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz.

Odvolaný šéf ČD: Odchodné mám 1,2 milionu. Uvědomte si ale, že není legrace řídit podnik s dluhem 35 miliard
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz

Důvodem odvolání generálního ředitele Českých drah byla skutečně špatná komunikace s ministrem dopravy, který rezignoval 36 hodin poté, co byl Daniel Kurucz z funkce odvolán. „Problém vznikl v nepochopení postavení Českých drah jako akciové společnosti panem ministrem. Státní organizace odpovídají přímo ministrovi, kdežto akciová společnost České dráhy má své statutární orgány a já jsem reportoval dozorčí radě tak, jak se měl. Ministr neřídí akciové společnosti typu Český drah. Takže pokud se ředitel znelíbí ministrovi, je na něj vyvíjen tlak prostřednictvím dozorčí rady. A tak to také bylo. Tlak byl na mě vyvíjen ze strany dozorčí rady od samého začátku mého nástupu do funkce a byl pernamentní.“ Kurucz to řekl v dnešním pořadu Kauza dne na Rádiu Impuls.

Spekulace o tom, že na Kurucze byl vyvíjen tlak, aby České dráhy koupily za nevýhodných podmínek pozemky od firem patřících Babišovu Agrofertu, Kurucz uvedl v pořadu na správnou míru. „Jednalo se o logistický park v Lovosicích, který není vlastněn Andrejem Babišem. Vlastní jej slovenský developer, který navrhoval bývalému vedení ČD Cargo odkoupení haly, ale cena byla nepřiměřeně vysoká a projekt neměl ekonomickou návratnost, tak jsme od koupě odstoupili,“ řekl na vysvětlenou Kurucz.

České dráhy měly připraven plán do roku 2020

Na otázku, o co cestující přišli jeho odchodem z Českých drah, Kurucz řekl: „Nechci toho moc prozrazovat, ale měli jsme připravenou strategii do roku 2020, více jak sto akčních plánů jako například věrnostní kartu, Pendolino je protaženo do Frantovek a do Košic, ČD chystají nové jednotky na trase Brno, Břeclav, Olomouc, chystaly se změny ve vozovém parku, ve vybavení a v servisu a e-shop.“

Na řadu přišla řeč i na výši odchodného odvolaného Kurucze. Ten k tomu v rozhovoru řekl: „Nedostal jsem zlatý padák, ale mám šest platů odchodného, to je 1,2 milionu po odečtení daní.“

K faktu, že bývalí ředitelé dostávali zlaté padáky v podobě 24 měsíčních průměrných platů, zdůraznil, že je to většinou o tom, jaké si vyjedná podmínky daný manažer. „Každý by si měl ale uvědomit, že to opravdu není sranda řídit podnik, který má dluh 35 miliard korun.“

Na závěrečnou otázku, v jaké ekonomické kondici jsou v současnosti České dráhy, uvedl, že pololetní výledek naznačuje, že na konci roku budou akcionáři příjemně překvapeni a České dráhy nebudou v červených číslech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: bra, čtk

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

11:50 „Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

Na Jacka Smithe, zvláštního poradce odpovědného za dohled nad trestními vyšetřováními bývalého prezi…