Petr Štěpánek dostal prostor před kamerami ČT, aby se prý mohl bránit. Jenže to dopadlo zcela jinak. Divák totiž viděl tohle

24.09.2018 15:51

Hudebník a spisovatel Petr Štěpánek, zakládající člen Alternativy pro Česko i ODS, je podle představ hnutí ANO ideálním kandidátem do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Netají se tím, že by rád zrušil veřejnoprávní Českou televizi. Považuje ji za neobjektivní. Vzorem neobjektivnosti podle něj může být pořad Newsroom ČT24. Raději se podívejte sami, proč si ho Štěpánek vzal na paškál.

Petr Štěpánek dostal prostor před kamerami ČT, aby se prý mohl bránit. Jenže to dopadlo zcela jinak. Divák totiž viděl tohle
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Štěpánek

Petr Štěpánek se rozhodl poslat Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) stížnost na Českou televizi. Kvůli pořadu Newsroom ČT24. Kandidát hnutí ANO do RRTV si na sociální síti facebook posteskl, že s ním byl pro pořad Newsroom natočen rozhovor, z něhož však ve vysílání prakticky nic nezaznělo. Místo toho mu prý lili na hlavu pomeje. „Klasická Česká televize. Do pořadu Newsroom ČT24 si se mnou o mé nominaci do RRTV a mých názorech natočili asi desetiminutový rozhovor. Neodvysílali z něho prakticky nic. Namísto toho mi deset minut lili pomeje na hlavu. Prostě televize ‚veřejné služby‘. A takhle my si tu žijeme,“ napsal Štěpánek.

Ve stížnosti zaslané Radě pro rozhlasové a televizní vysílání napsal, že smyslem reportáže natočené o něm bylo jen a pouze ho co nejvíc očernit, aby do RRTV nebyl zvolen. „Součástí dezinformačního útoku redaktorů České televize opět byla – v ČT už tradičně – 15 let stará kauza našeho údajného zavinění prohrané arbitráže ve věci TV Nova a odvolání tehdejší rady, jejímž jsem byl místopředsedou. Redaktorům ČT přitom musí být známo, že jak pozdější šetření speciální sněmovní vyšetřovací komise, tak šetření Policie ČR jakékoli zavinění ze strany RRTV vyloučilo. Rovněž jim musí být známo i to, že odvolání členů RRTV následně opakovaně zrušily soudy pro jeho nezákonnost. Přesto redaktoři ČT neváhají mnohokrát vyvrácené lži znovu použít,“ napsal Štěpánek.

Odkazem na TV Nova však reportáž o Štěpánkovi teprve začínala. Zaznělo toho v ní mnohem víc. Redaktor Luboš Rosí připomněl, že proti nominaci Štěpánka do Rady se ozvaly kupříkladu český PEN klub nebo Syndikát novinářů. Proti Štěpánkově nominaci v otevřeném dopise protestovalo celkem šest organizací.

Zajímavé je, že Štěpánka nominuje právě hnutí ANO. O šéfovi hnutí Andreji Babišovi přitom Štěpánek na sociální síti facebook napsal, že si s Ústavou vytírá „pr*el“ a poslance hnutí ANO označil za „zm*dy“. A tady dostal Štěpánek prostor, aby vysvětlil, proč se o hnutí ANO vyjadřuje tak vulgárně. „Sociální sítě jsou svého druhu hospoda a v hospodě sem tam nějaké to ostřejší slovíčko padne. Já vždycky říkám, že komu to vadí v té mé komunikaci, tak si může od toho mého stolu odsednout,“ pravil Štěpánek na kameru. Jak již bylo řečeno, sám tvrdí, že toho řekl mnohem víc, ale většinu jeho slov Česká televize nepoužila.

Veřejnoprávní televize udělala něco jiného. Obvolala členy volební komise ve Sněmovně a těch za hnutí ANO se zeptala, co si o Štěpánkových slovech myslí. „Připadá mi to opravdu velmi nešťastné a osobně se mě to dotýká,“ uvedl k tomu zákonodárce Pavel Pustějovský. Nechtěl odpovědět na otázku, zda Štěpánka nakonec při volbě podpoří. Poslanec Patrik Nacher, někdejší lídr hnutí ANO v Praze, uvedl, že hlasování proběhne až 2. října, takže se ho redaktoři mají ptát až 2. října. Naproti tomu poslankyně Barbora Kořanová se za Štěpánka jasně postavila. „Je to člověk, se kterým absolutně nemám problém,“ konstatovala. Na hlasování Sněmovny ho určitě podpořím, protože je to nominant doporučený více poslaneckými kluby,“ doplnila. Předseda volebního výboru Stanislav Berkovec z hnutí ANO Štěpánka označil za rebela se zkušenostmi s médii, který do RRTV patří.  

V pořadu zazněla i slova o „presstitutech“, jak urážlivě nazývá některé novináře, což lze opět dokázat při pohledu na Štěpánkův facebook, kde posílá „presstituty do zadní díry“. Komentátor serveru Seznam Zprávy.cz Jindřich Šídlo k tomu poznamenal, že jde o silácké projevy na facebooku a twitteru. „Nevím, jestli člověk, který nedokáže udržet nervy na uzdě na těchto sociálních sítích, bude tím nejlepším radním,“ uvedl Šídlo.

Pořad Newsroom ČT24 připomněl, že podle Štěpánka vymývá Česká televize lidem mozky a zasloužila by si vyhodit do povětří. „Po dnešku nezbývá než zopakovat, že Česká televize je zločinecká organizace, jež nám za naše vlastní peníze vymývá mozky. ... Kavčí hory podminovat a zmáčknout knoflík,“ uvedl nominant ANO do RRTV taktéž na sociální síti. „To je bonmot. Je spousta lidí, kteří jsou s touhle podobou České televize nespokojení,“ poznamenal k tomu Štěpánek, když znovu dostal prostor před kamerami. „A já myslím, že by se o tom měla vést seriózní diskuse a že by mělo dojít k nějaké změně,“ dodal. Štěpánek nešetřil ani někdejší redaktorku ČT Danielu Drtinovou, která je podle něj ve skutečnosti aktivistkou, která má na triku „novinářské prasárny“.

Prostor v reportáži dostal také poslanec Martin Kolovratník z hnutí ANO, který Štěpánkovy výroky označil za silácké až extremistické. Člověk, který se takto vyjadřuje, nemá podle Kolovratníka v Radě co dělat. „Takto budu argumentovat i na našem poslaneckém klubu a budu se snažit přesvědčovat své kolegy, abychom se rozhodli jinak,“ uvedl Kolovratník.

Štěpánek se však dočkal i zastání u některých politiků. Tomio Okamura (SPD) mu dal za pravdu v tom, že řada novinářů se chová jako „presstituti“, když za mrzký peníz lživě špiní některé občany. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 Miroslav Kalousek nabídl opačný pohled. Připomněl, že RRTV je správní orgán a jeho členové by se měli chovat nestranně. U Štěpánka je jasně vidět, že nejedná nestranně, nýbrž velmi zaujatě.  

Tomio Okamura

  • SPD
  • Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • místopředseda PS PČR

Štěpánek se však rozhodl Kalouskovi vrátit úder. „Tragikomické je, že jako jednu z mluvících hlav, které na mě v Newsroomu ČT24 kydaly špínu, přizvala ČT také poslance Miroslava Kalouska (TOP 09). To je obzvláště pikantní, neboť právě poslanec Kalousek je jedním z těch, kdo nesou osobní zodpovědnost za onu blamáž s nezákonným odvoláním členů RRTV. Pro návrh na odvolání hlasoval přesto, že byl spolu se všemi ostatními bohorovnými poslanci předem varován, že k odvolání neexistují žádné zákonné důvody a že s nejvyšší pravděpodobností lze očekávat, že odvolaní radní se obrátí na soud, soud odvolání zruší a že celý nezákonný akt bude mít ještě finanční dopady. To je právě v tento čas na pořadu dne,“ napsal ve stížnosti Radě pro rozhlasové a televizní vysílání.

A to není jediná věc, kterou Kalouskovi vytkl. Označil Kalouska za poslance, který vědomě porušuje zákony.

„Nabízí se otázka, zda právě poslanec, který vědomě porušuje zákony, má být součástí zákonodárného sboru, natož ‚autoritou‘, která dává dobrozdání, kdo má či nemá sedět v mediální radě. Za pozornost každopádně stojí, že pro Českou televizi, která bývá opakovaně kritizována za svoji ideovou příchylnost k TOP 09, takovou autoritou evidentně je. Z oblasti humoru pak už je otázka, zda třeba právě Miroslav Kalousek rozbije prasátko, aby se spolupodílel na vysoké náhradě škody v řádu desítek milionů korun, jež visí ve vzduchu a kterou svým nezákonným jednáním způsobil. O tom ale Česká televize dozajista neodvysílá nic,“ pokračoval Štěpánek.

Česká televize podle něj o jeho osobě neodvysílala objektivní reportáž a tím porušila nejen Kodex ČT, ale i zákon.

 Petr Štěpánek doslova napsal:

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Škrétova 44/6
120 00 Praha 2

Rada České televize
Kavčí hory
140 70 Praha 4

Věc: stížnost na Českou televizi

Vážení členové rady!

Česká televize odvysílala dne 23. 9. 2018 ve 22:02 na programu ČT24 pořad Newsroom ČT24. Jeho součástí byl blok věnovaný nominaci Petra Štěpánka, tedy mojí osoby, do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Jeho zařazení nesledovalo nic jiného než mě nejen před veřejností, ale především před poslanci, kteří budou nového člena RRTV brzy volit, dehonestovat, očernit, a tím pádem znevěrohodnit.

Součástí dezinformačního útoku redaktorů České televize opět byla – v ČT už tradičně – 15 let stará kauza našeho údajného zavinění prohrané arbitráže ve věci TV Nova a odvolání tehdejší rady, jejímž jsem byl místopředsedou. Redaktorům ČT přitom musí být známo, že jak pozdější šetření speciální sněmovní vyšetřovací komise, tak šetření Policie ČR jakékoli zavinění ze strany RRTV vyloučilo. Rovněž jim musí být známo i to, že odvolání členů RRTV následně opakovaně zrušily soudy pro jeho nezákonnost. Přesto redaktoři ČT neváhají mnohokrát vyvrácené lži znovu použít.

Česká televize se v roce 2003 aktivně spolupodílela na dehonestaci odvolávaných členů RRTV, celý akt našeho odvolání dokonce vysílala v dlouhém přímém televizním přenosu, čímž tento akt povýšila vedle volby prezidenta republiky na jednu z nejdůležitějších politických událostí onoho roku. V naprostém protikladu k tomu pak později téměř ignorovala, když soudy opakovaně odvolání členů RRTV zrušily pro jeho nezákonnost.

I to musí být redaktorům ČT známo, neboť v inkriminovaném období to bylo předmětem mé stížnosti jak Radě ČT, tak RRTV. Oba tyto orgány mi daly za pravdu, Rada ČT dokonce vyzvala generálního ředitele ČT, aby zjednal nápravu.

Tragikomické je, že jako jednu z mluvících hlav, které na mě v Newsroomu ČT24 kydaly špínu, přizvala ČT také poslance Miroslava Kalouska (TOP 09). To je obzvláště pikantní, neboť právě poslanec Kalousek je jedním z těch, kdo nesou osobní zodpovědnost za onu blamáž s nezákonným odvoláním členů RRTV. Pro návrh na odvolání hlasoval přesto, že byl spolu se všemi ostatními bohorovnými poslanci předem varován, že k odvolání neexistují žádné zákonné důvody a že s nejvyšší pravděpodobností lze očekávat, že odvolaní radní se obrátí na soud, soud odvolání zruší a že celý nezákonný akt bude mít ještě finanční dopady. To je právě v tento čas na pořadu dne.

Nabízí se otázka, zda právě poslanec, který vědomě porušuje zákony, má být součástí zákonodárného sboru, natož „autoritou“, která dává dobrozdání, kdo má či nemá sedět v mediální radě. Za pozornost každopádně stojí, že pro Českou televizi, která bývá opakovaně kritizována za svoji ideovou příchylnost k TOP 09, takovou autoritou evidentně je.

Z oblasti humoru pak už je otázka, zda třeba právě Miroslav Kalousek rozbije prasátko, aby se spolupodílel na vysoké náhradě škody v řádu desítek milionů korun, jež visí ve vzduchu a kterou svým nezákonným jednáním způsobil. O tom ale Česká televize dozajista neodvysílá nic.

Postup redaktorů České televize je nejen v rozporu s kodexem ČT, ale dokonce přímo se zákonem.

V úctě

Mgr. Petr Štěpánek

24. 9. 2018

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Zkušený novinář Milan Syruček byl přítomen ve Štrasburku, když začala střelba na vánočních trzích. Zde jsou jeho poznámky pro PL

12:31 Zkušený novinář Milan Syruček byl přítomen ve Štrasburku, když začala střelba na vánočních trzích. Zde jsou jeho poznámky pro PL

REPORTÁŽ Spisovatel a novinář Milan Syruček navštívil tento týden Evropský parlament ve Štrasburku, …