"Projekt je nejen investičně, ale i provozně velmi nákladný, aniž by pro město znamenal skutečný přínos," uvedl Linek. Z uvedených 1,74 miliardy korun přišel na miliardu provoz, kapitálové výdaje činí 665 milionů korun.
EMS má prý z Opencard čistý výnos ve výši 650 milionů korun
Pro EMS je ovšem karta "velmi výhodným podnikem", stojí v posudku. "Čistý výnos pro EMS je 650 milionů," uvedl Linek. Reakci EMS ČTK shání.
Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) uvedla, že chce odstranit závislost na jednom dodavateli, protože je pro město nevýhodná. "Máme dokončené všechny podklady, máme všechny informace a posudky od auditorů a soudních znalců, abychom mohli pokračovat ve vyjednávání s EMS," řekla. Zda to bude znamenat konec Opencard, přímo neuvedla.
V Praze se už částečně vrátili k papírovým kuponům
Radní už dříve schválili částečný návrat k papírovým kuponům, které mají být alternativou k Opencard. Ještě letos by navíc podle primátorky měli mít cestující k dispozici otevřenou platformu, na základě které budou libovolně volit mezi různými druhy cestovních dokladů. Kromě elektronických jízdenek jsou ve hře i bezkontaktní platební karty.
Krnáčová už dřív zmínila možnost rozšíření jiné problematické smlouvy s firmou Erika, která dodává SMS jízdenky. Proti tomu se zvedla vlna nevole jak v řadách opozice, tak i koalice.
Karta Pražana pochází z doby primátora Pavla Béma (ODS). Praha ji postupně začala zavádět od roku 2006. Kartu Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících. Městu postupně docházejí licence pro vydávání nových karet, zároveň končí možnost opětovně prodloužit platnost vydaných karet.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk