Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice. Vyjde na zhruba 30 miliard a dokončena by mohla být v roce 2022. Praha už získala územní rozhodnutí. Navazovat bude trasa z Pankráce na náměstí Míru. „V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil.
S financováním by mohly pomoci eurodotace
Hudeček řekl, že město může na investici čerpat evropské dotace mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. „Znamenalo by to ale další zadlužování města," uvedl primátor.
Nová trasa odlehčí lince C
Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu. Praha dříve zvažovala vybudovat na Pankráci odbočku ze současné trasy metra C Pankrác. Tato varianta ale nakonec padla. Odbočka by totiž zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by prodloužila intervaly metra na trase C.
Praha, která hospodaří s rozpočtem kolem 44 miliard korun, dokončuje stavbu tunelového komplexu Blanka za necelých 37 miliard korun a dostavbu metra A, která vyjde na více než 20 miliard korun. Diskutována je investice do železničního spojení na letiště a také dostavba vnějšího silničního okruhu města, který ale zaplatí stát.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk