Pokud si v ČT takto představují veřejnoprávnost, kopou televizi hrob! Petr Štěpánek dává na světlo prastarou kauzu

24.04.2021 11:48

Kauza odvolání šestice radních pro televizní a rozhlasové vysílání (RRTV) po 18 letech vstupuje do dalšího dějství. Tentokrát definitivního. Podle rozhodnutí soudu totiž odvolání radních tehdejším premiérem Vladimírem Špidlou bylo nezákonné. Petr Štěpánek (Trikolóra), jeden z šesti hlavních aktérů a bývalých radních, se neubránil jizlivému komentáři. Na svém webu zveřejnil stížnost na Českou televizi, kterou odeslal na Kavčí hory. Stěžuje si, že před 18 lety se kauze věnovaly mnohahodinové přímé přenosy, ale samotný závěr je absolutně zpravodajsky ignorován.

Pokud si v ČT takto představují veřejnoprávnost, kopou televizi hrob! Petr Štěpánek dává na světlo prastarou kauzu
Foto: repro Youtube, tan
Popisek: Petr Štěpánek
reklama

„Vážení členové rady! Když Poslanecká sněmovna 2. dubna 2003 hlasovala o odvolání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, jejímž jsem byl členem, vysílala to Česká televize v mnohahodinovém přímém přenosu, bylo toho plné zpravodajství a v rámci své publicistiky tomu ještě nádavkem věnovala několik diskusních pořadů,“ vzpomíná na úvod svého dopisu Štěpánek. A pokračuje, že právě odvolaní radní byli považováni za ty zločince, kvůli kterým každý občan musí za prohranou arbitráž zaplatit tisíc korun. „Dodnes mi někteří pitomci píšou, že jim dlužím peníze. Taková je moc televize,“ lamentuje. 

Někdejší členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání byli totiž odvoláni tehdejším premiérem Vladimírem Špidlou z důvodu, že podle něj rada opakovaně neplnila své povinnosti. Rada byla v té době obviňována, že kvůli ní Česká republika prohrála stockholmskou arbitráž s CME, po níž stát musel zaplatit přes deset miliard korun za znehodnocenou investici do televize Nova.

Štěpánek pak ale upozorňuje, že když postupně vycházelo najevo, že všechno bylo jinak, tak ale příslušné osoby z ČT již u toho nebyly. „Nebyly u toho, když parlamentní vyšetřovací komise v roce 2005 konstatovala, že Rada pro vysílání nic nezavinila. Nebyly u toho, když k témuž závěru dospělo také šetření Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality Policie České republiky. Nebyly u toho, když soud v roce 2007 poprvé konstatoval, že odvolání RRTV bylo nezákonné a Špidlovo odvolání pro jeho nezákonnost zrušil. Nebyly u toho, když soud v roce 2012 pro nezákonnost zrušil i Fischerovo odvolání č. 2. Nebyly u toho, když v roce 2015 soud poprvé vyhověl žalobě (ne)odvolaných radních na náhradu škody, jež se mezitím vyšplhala ke 30 miliónům korun,“ popisuje. A jmenuje i poslední událost, o kterou také nebyl projeven zájem ze strany ČT, a to, když soud v roce 2020 vyhověl žalobě nezákonně odvolaných radních v plném rozsahu podruhé.

Štěpánek – bývalý člen a místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání v letech 1994-2006, připomněl také zásadní rozhodnutí senátu Městského soudu v Praze, který ve středu 14. 4. 2021 loňský rozsudek Obvodního soudu pro Prahu 1 potvrdil. „Kauza nezákonného odvolání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání tím po 18 letech definitivně končí. Na naši úplnou satisfakci jsme si museli počkat 6590 dní. Po vyhotovení písemného rozsudku a nabytí právní moci, je stát povinen vyplatit nám do tří dnů mnohamilionové odškodnění. Škoda, kterou svým nezákonným postupem zavinil bývalý předseda vlády Vladimír Špidla, se mezitím vyšplhala ke 40 miliónům, a pokud k platům za tři roky, úrokům a nákladům řízení přičteme i sociální a zdravotní pojištění, možná až k 50 miliónům korun,“ vyjmenovává Štěpánek a vyjadřuje své rozhořčení nad totální zpravodajskou ignorací konce příběhu.

Členů rady se pak táže, jaká je v tomto postupu objektivita, vyváženost či všestrannost? „Když ta samá televize, jež před 18 lety stála v čele médií, jež se iniciativně spolupodílela na politicky motivované likvidaci tehdejší Rady pro vysílání a denunciaci jejích jednotlivých členů, nyní v sobě nemá ani špetku elementární férovosti, aby zpravodajsky a publicisticky v přiměřeném rozsahu pokryla samotný závěr téhle nekonečné kauzy? Je to také proto, že by zároveň musela přiznat, na jakých špinavostech se spolupodílela?“ rozčiluje se Štěpánek a uzavírá svůj dopis: „Pokud si redaktoři a management České televize takhle představují veřejnoprávnost, kopou České televizi hrob.“

Někdejší členové Rady pro rozhlasové a televizní vysílání byli odvoláni Špidlou z důvodu, že podle něj rada opakovaně neplnila své povinnosti. Rada byla v té době obviňována, že kvůli ní Česká republika prohrála stockholmskou arbitráž s CME, po níž stát musel zaplatit přes deset miliard korun za znehodnocenou investici do televize Nova.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: sla

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Co se do toho pletete? Prošetřovači ze zahraničí narazili na Okamuru

15:59 Co se do toho pletete? Prošetřovači ze zahraničí narazili na Okamuru

Tomio Okamura vypěnil ohledně zásahu policie v Teplicích vůči narkomanovi Stanislavu Tomášovi. „Odmí…