Politolog Jelínek se posmívá Babišovým billboardům s telefonem: Jsou tam známky fetišismu

06.09.2018 22:30 | Zprávy

Předvolební kampaň hnutí ANO vyvolala řadu reakcí, mezi něž patří i posměšky a parodie. Každopádně vzbudila náležitou pozornost. Podle politologa Lukáše Jelínka vypovídá jak o centrálním řízení ANO, tak o simplifikaci politiky a rozrušování pravidel. „Plakáty a billboardy nejsilnější české formace nesou známky fetišismu,“ píše politolog ve svém sloupku na serveru Deník Referendum.cz.

Politolog Jelínek se posmívá Babišovým billboardům s telefonem: Jsou tam známky fetišismu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Start kampaně Hnutí ANO k letošním komunálním a senátním volbám. Zúčastnil se předseda ANO a premiér Andrej Babiš, lídr kandidátky v Praze Petr Stuchlík, primátor a lídr kandidátky v Brně Petr Vokřál a primátor a lídr kandidátky v Ostravě Tomáš Macura

Politolog Jelínek si je vědom, že cílem každé předvolební kampaně je vzbudit pozornost – klidně i kritickou či negativní. Kdysi s tím podle něj uměl pracovat Václav Klaus a celý princip dotáhlo k dokonalosti hnutí ANO. Přesto mu to u hnutí ANO ale nedá. „Plakáty a billboardy nejsilnější české formace nesou známky fetišismu,“ napsal s tím, že ten může být milým zpříjemněním intimního života, leč v politice s sebou nese poselství o pochroumaných prioritách.

„Dosud se zdálo, že ANO má dva fetiše: všudypřítomné bílé košile a všudypřítomného Babiše. Dnes k nim ale přidalo ještě Babišův mobil. ‚Petr má číslo na můj mobil,‘ čteme od premiéra v jedné inzerci. ‚Tomáš má číslo na můj mobil,‘ čteme ve druhé,“ připomněl Jelínek aktuální slogan ANO. „Přinejmenším co lídr, to číslo na Babiše. Ani se nedivím parodiím naznačujícím, že všichni ti dospělí lidé jsou nesvéprávnými jedinci, kteří si bez Babiše ani nezavážou tkaničky u bot,“ poznamenal.

Zmíněný Babišův mobil vypovídá podle Jelínka o mnohém. „O tom, že lepší šanci vyřešit komunální potíže budou mít ti s přímou linkou na Babiše. O tom, že členové hnutí jsou křovím. O tom, že ANO je řízeno centrálně. O simplifikaci politiky až na samotnou dřeň,“ zdůraznil a připomněl, že právě přes mobil Babiš zvládl řídit celý svůj holding. „Úkolovat podřízené prostřednictvím SMS dokázal čtyřiadvacet hodin denně. Stejné manýry přenesl do politiky,“ uvedl.

Komunální adepti ANO budí dojem, že se při první komplikaci utečou schovat pod šéfovu sukni, míní Jelínek. „Anebo že jsou furianti, které víc než řešení problémů obcí zajímá poměřování si svých mobilů,“ poznamenal s tím, že stokrát může PR manažer ANO vysvětlovat, že zkratka s mobilem symbolizuje odklon od byrokracie a politikaření. Přestože si to ne každý volič uvědomí, politika potřebuje ke svému fungování pravidla, systém, úřední postupy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab