Zatímco pračku obvykle pouštíme až když se zaplní koš na špinavé prádlo, mobilní telefon mnozí z nás nevypínají ani v noci a také lednice běží nonstop, aniž si to uvědomujeme.
Nakupujeme navzdory recesi
Ani hospodářská recese, ze které se česká ekonomika teprve pomalu probouzí, nezastavila nákupy nového elektra. Letos už si pořídilo novou žehličku, rychlovarnou konvici nebo jiný malý spotřebič 44,1 % dotázaných, velké spotřebiče, jako jsou pračky, lednice nebo sporáky, už od začátku roku 2014 nakoupilo 16,4 % Čechů. Během loňského roku nakupovalo malé elektro 45,4 % spotřebitelů, velké si pořídilo 37,3 %.
Průzkum také naznačil, že při nákupu není vždy rozhodujícím kritériem jen nejnižší cena. Tu sice zohledňuje 65,6 % zákazníků, 77,1 % ale pozorně sleduje také parametry výrobku. Jen pro 36,1 % dotázaných je důležitá značka, 24,7 % klade zvýšený důraz na design.
Proč měníme staré za nové
Nejčastějším důvodem pro pořízení nového spotřebiče je výměna starého a nefunkčního za nový. To motivuje 51,8 % zákazníků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: red