Levice bývá obviňována z toho, že si populisticky kupuje své voliče. O pravici se zase říká, že děsí voliče nebezpečím od našich zahraničních sousedů. Stačí se podívat na to, jak je prezentován náš vztah k sudetským Němcům nebo obecněji k EU, jejímiž jsme členy. Věci veřejné a posléze i Andrej BabiŠ (ANO) ale vše dotáhly k dokonalosti.
„Věci veřejné slibovaly dělat to, co jejich sympatizanti odklikají na internetu. Hnutí ANO se už jen zavázalo ‚nekecat a makat‘. Chvíli se ohánělo odborníky, které dnes abychom pohledali. Jindy slíbilo nereálné: řídit stát jako firmu. Marketing povýšilo nad program. Když přesto média chtěla program znát, shrnul jej Andrej Babiš do tří vět. Lidem, kteří v něm vidí symbol hospodářského úspěchu a prosazení práva, to stačilo,“ poznamenává politolog.
Až nás přestane bavit Babiš s Kalouskem
I ostatní politici si ovšem spočítali, jak snadno oslovit voliče. A tak pan Miroslav Kalousek (TOP 09) řekl, že Andrej Babiš bude vědět o každém vašem pivu díky EET, což není tak úplně pravda. Ale Kalousek se toho se toho drží. A kdyby nás náhodou nebavily přestřelky mezi těmito dvěma pány, najdeme celou řadu politiků, kteří vyjadřují zděšení nad přílivem uprchlíků do Česka. Podle Jelínka do této skupiny bohužel patří i mnozí politici ODS.
Sklizeň plodů silně kvetoucího populismu na sebe podle Jelínka nenechá dlouho čekat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp