Poslance už při projednávání ve výborech rozdělilo sporné ustanovení o diagnostice mentálního postižení žáků. Na základě této diagnózy by mohly být děti umisťovány do praktických škol. Kritici o ní tvrdí, že by mohla vést k tomu, že v těchto zvláštních školách budou končit i děti, které do nich nepatří. Podle obhájců je to ale snaha nastavit jednotná pravidla.
Základem integrace žáků se speciálními potřebami budou podpůrná opatření
Novela školského zákona zásadně mění přístup k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro jejich integraci do hlavního vzdělávacího proudu se místo diagnózy stanou základem podpůrná opatření, která žáci potřebují. Tato opatření kritici sporného ustanovení oceňují.
Registr učitelů vzbuzuje nevoli kvůli tomu, že bude podle kritiků nákladně sdružovat citlivá osobní data o pedagogických pracovnících, včetně věku a pohlaví. Ministerstvo tak chce získat mimo jiné přehled, kterých aprobací je nedostatek. Podle Radima Holečka (ODS) by ale takovéto informace bylo možné snáze získat z veřejných zdrojů, například z inzercí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk