„Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty,“ upozornil na změnu v dopravě společně s fotografiemi uživatel Twitteru.
Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty: pic.twitter.com/QAQ4bJP6l1
— MK (@Krajsicz) September 17, 2021
„Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné,“ poukázal pak i na další změnu, která může způsobit kolaps na největším náměstí v České republice. To už nyní v dopravní špičce trápí kolony.
Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné: pic.twitter.com/5gyFCtL6fS
— MK (@Krajsicz) September 17, 2021
„Nutno dodat, že tu přibyl i zpomalovací pás z kostek, což spolu se zúžením zkomplikuje průjezd sanitek, které tu jezdí opravdu často. Byl jsem tu pět minut, a viděl hned dvě zaseknuté houkající sanitky,“ popisuje uživatel a zároveň dodává, že věří, že průjezdnost pro sanitky se zlepší. I tak ale vnímá experimentování s plynulostí dopravy v bezprostředním okolí nemocnice jako nezodpovědné.
„Já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80 000 m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice. A to jsem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní,“ poznamenal následně v diskusi další uživatel.
já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80.000m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice.
A to sem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní.
— Ondřej Šnobl (@Ondrej_Snobl) September 17, 2021
Je Andrej Babiš mladší obětí svého otce?Anketa
Za špatnou dopravní situaci v Praze je veřejně pranýřován i primátor Zdeněk Hřib (Piráti), kterého k rezignaci vyzval i prezident republiky Miloš Zeman. „Od pana prezidenta to vnímám jako jakousi kampaň před volbami. O Pražany se nikdy nějak nezajímal. Tohle je výkřik, a já to asi víc nebudu komentovat, protože nám jde o správu města a o stav silnic. A to je pro nás zásadní,“ reagoval na slova hlavy státu v minulých dnech Scheinherr.
Za počty cyklostezek si Piráti vysloužili kritiku počátkem srpna – a to od občanské demokratky Alexandry Udženiji. „Zatímco jízda po Praze v autě je kvůli jejich experimentům s Pražany (jako například v Holešovicích u vjezdu do Blanky) noční můrou, nové cyklopruhy vznikají jak houby po dešti. Auto je totiž pro pány a dámy z koalice ‚zlo‘, a jízdní kolo ‚dobro‘. Že je takové uvažování úplně nesmyslné, je jedna věc, důležitější je ovšem, že je často i nebezpečné. Nové cyklopruhy totiž často plní funkci pouze pro PR fotky pana primátora. Vznikají totiž buď nekoncepčně – jako třeba na Plzeňské, kde kvůli zrušení jízdního pruhu neprojely ve špičce sanitky do motolské nemocnice, nebo jsou vyloženě nebezpečné i pro samotné cyklisty – jako třeba na Evropské nebo u sjezdu z Rozvadovské spojky do Bucharovy ulice,“ zmínila tehdy Udženija.
„Jako dobrý příklad může sloužit i nově vznikající ochranný jízdní pruh na Podolském nábřeží směrem z centra. Nejen že je souběžný se současnou cyklostezkou, takže ho pochopitelně využívá velmi málo cyklistů, ale pražský magistrát trestuhodně nezvládl ani samotnou realizaci tohoto cyklopruhu. Chybí mu odpovídající značení, a vedlejší jízdní pruh pro auta není dostatečně široký, takže automobily při jízdě zabírají i část cyklopruhu. Svádět to na ‚technické potíže‘ realizační firmy už snad není ani úsměvné. Jaké technické potíže? To ta stavební firma neměla metr, aby změřila, jak široký pruh kreslí?“ zeptala se tehdy v reakci na článek serveru Novinky.cz, že se pražský magistrát zhlédl v cyklostezkách.
autor: vef