Praha, tři týdny do voleb. Piráti tu zoufale potřebují uspět. Jenže podívejte, co Hřibovi lidé vyvedli

18.09.2021 8:20 | Ze sítí

Praha – ráj cyklistů, ale noční můra pro řidiče? Tím, že ubyl jeden z jízdních pruhů na Karlově náměstí – právě proto, aby vznikl pruh pro cyklisty –, se dá asi jen těžko o současné dopravní situaci v hlavním městě hovořit jinak. Na změnu upozornil jeden z uživatelů Twitteru.

Praha, tři týdny do voleb. Piráti tu zoufale potřebují uspět. Jenže podívejte, co Hřibovi lidé vyvedli
Foto: Twitter Krajsicz
Popisek: Situace na pražském Karlově náměstí

„Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty,“ upozornil na změnu v dopravě společně s fotografiemi uživatel Twitteru.

Takže na Karlově náměstí se zase ubere jeden pruh, aby se postavil pruh pro cyklisty: pic.twitter.com/QAQ4bJP6l1

— MK (@Krajsicz) September 17, 2021

„Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné,“ poukázal pak i na další změnu, která může způsobit kolaps na největším náměstí v České republice. To už nyní v dopravní špičce trápí kolony. 

Dále byl ubrán jeden z těchto odbočovacích pruhů z Karlova náměstí do Ječné: pic.twitter.com/5gyFCtL6fS

— MK (@Krajsicz) September 17, 2021

„Nutno dodat, že tu přibyl i zpomalovací pás z kostek, což spolu se zúžením zkomplikuje průjezd sanitek, které tu jezdí opravdu často. Byl jsem tu pět minut, a viděl hned dvě zaseknuté houkající sanitky,“ popisuje uživatel a zároveň dodává, že věří, že průjezdnost pro sanitky se zlepší. I tak ale vnímá experimentování s plynulostí dopravy v bezprostředním okolí nemocnice jako nezodpovědné.

„Já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80 000 m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice. A to jsem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní,“ poznamenal následně v diskusi další uživatel.

já nepochopím, proč se na tu cyklostezku neukousne část z Karlova náměstí, které má rozlohu 80.000m2, ale ukousne se z šestimetrové silnice.

A to sem teda cyklista i řidič v tomhle místě každodenní.

— Ondřej Šnobl (@Ondrej_Snobl) September 17, 2021

Anketa

Je Andrej Babiš mladší obětí svého otce?

21%
62%
hlasovalo: 72191 lidí
Dopravu v Praze má na starosti náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Poslední dobou neslyší pochvalná slova, už jenom proto, že Praha v dopravní špičce často zažívá doslova kolaps. Podle Scheinherrových slov je tolik kritizovaná dopravní situace výsledkem nutných oprav, protože technický stav pražské infrastruktury byl zanedbaný. „Musíme si také uvědomit, že v příštím roce připravujeme rekonstrukci Barrandovského mostu, který nebyl přes 35 let rekonstruován, proto je lépe koncentrovat více rekonstrukcí v letošním roce,“ vysvětluje Scheinherr.

Za špatnou dopravní situaci v Praze je veřejně pranýřován i primátor Zdeněk Hřib (Piráti), kterého k rezignaci vyzval i prezident republiky Miloš Zeman. „Od pana prezidenta to vnímám jako jakousi kampaň před volbami. O Pražany se nikdy nějak nezajímal. Tohle je výkřik, a já to asi víc nebudu komentovat, protože nám jde o správu města a o stav silnic. A to je pro nás zásadní,“ reagoval na slova hlavy státu v minulých dnech Scheinherr.

Za počty cyklostezek si Piráti vysloužili kritiku počátkem srpna – a to od občanské demokratky Alexandry Udženiji. „Zatímco jízda po Praze v autě je kvůli jejich experimentům s Pražany (jako například v Holešovicích u vjezdu do Blanky) noční můrou, nové cyklopruhy vznikají jak houby po dešti. Auto je totiž pro pány a dámy z koalice ‚zlo‘, a jízdní kolo ‚dobro‘. Že je takové uvažování úplně nesmyslné, je jedna věc, důležitější je ovšem, že je často i nebezpečné. Nové cyklopruhy totiž často plní funkci pouze pro PR fotky pana primátora. Vznikají totiž buď nekoncepčně – jako třeba na Plzeňské, kde kvůli zrušení jízdního pruhu neprojely ve špičce sanitky do motolské nemocnice, nebo jsou vyloženě nebezpečné i pro samotné cyklisty – jako třeba na Evropské nebo u sjezdu z Rozvadovské spojky do Bucharovy ulice,“ zmínila tehdy Udženija.

„Jako dobrý příklad může sloužit i nově vznikající ochranný jízdní pruh na Podolském nábřeží směrem z centra. Nejen že je souběžný se současnou cyklostezkou, takže ho pochopitelně využívá velmi málo cyklistů, ale pražský magistrát trestuhodně nezvládl ani samotnou realizaci tohoto cyklopruhu. Chybí mu odpovídající značení, a vedlejší jízdní pruh pro auta není dostatečně široký, takže automobily při jízdě zabírají i část cyklopruhu. Svádět to na ‚technické potíže‘ realizační firmy už snad není ani úsměvné. Jaké technické potíže? To ta stavební firma neměla metr, aby změřila, jak široký pruh kreslí?“ zeptala se tehdy v reakci na článek serveru Novinky.cz, že se pražský magistrát zhlédl v cyklostezkách.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

15:02 „Fiala lže.“ Petr Holec se pustil do premiéra. Jde o přijetí v Bílém domě

Premiéru Fialovi prý prošla další lež, tentokrát k jeho cestě do USA za prezidentem Bidenem. Ve svém…