Dopravní obslužnost je podle docentky Švihlíkové pro Vysočinu klíčová z několika důvodů. Vysočina je kraj s velkým množstvím menších obcí s počtem obyvatel do pěti set. "Takováto roztříštěná sídelní struktura v situaci, kdy zemědělství ztratilo polovinu své pracovní síly, samozřejmě má své náklady," podotýká.
Celý článek docentky Švihlíkové ZDE.
Z těchto malých obcí vyjíždí největší podíl lidí za prací a také žáků a studentů do škol. "Migrace obyvatel za prací a školáků je velmi vysoká a zaslouží si značnou pozornost z hlediska péče o hromadnou dopravu, jak železniční, tak autobusovou," zdůrazňuje Švihlíková a odsuzuje přehlížení problémů s katastrofálním stavem silnic, které se řeší cedulemi typu "dál již jen tankem".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr