Pražský Dopravní podnik vyplatil na bonusech pro tři zaměstnance neskutečných 6.060.000 korun

18.12.2018 15:31

KAM JDOU VEŘEJNÉ PENÍZE ParlamentníListy.cz dlouhodobě sledují vnitřní fungování Dopravního podniku hlavního města Prahy. Jako první jsme upozorňovali na vliv právníka Květoslava Hlíny, jehož do DPP prosadil Jaroslav Faltýnek, stejně tak jsme jako první získali výsledky vnitřního šetření řady "dopravních" zakázek. Dalším příkladem, jak město (ne)kontroluje svou vlastní firmu, nabízíme nyní.

Pražský Dopravní podnik vyplatil na bonusech pro tři zaměstnance neskutečných 6.060.000 korun
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Smlouvy o mzdě, které uzavřel Dopravní podnik hlavního města Prahy s některými zaměstnanci odboru Investice, obsahovaly usnesení o speciálních bonusech vyplácených z objemu uspořených finančních prostředků na jednotlivých projektech. V případě vedoucích zaměstnanců odboru a podřízených vedoucích oddělení byly bonusy vázány rovněž na objem investic, řízených daným útvarem. Výše odměn pro jednotlivé zaměstnance však mohla činit maximálně 1,5 milionu korun za rok.
 
„31. 3. 2015 byl ze strany vedoucího odboru Investice uplatněn požadavek na proplacení bonusu za roky 2013 a 2014 pro tři zaměstnance,“ stojí v materiálu, který máme k dispozici.
 
 

Anketa

Dělal Andrej Babiš v roce 2018 České republice v zahraničí ostudu?

11%
89%
hlasovalo: 16213 lidí
Tento požadavek byl ovšem podle našich informací postaven na zavádějících hodnotících kritériích. Například úspory nebyly počítány z reálných úspor, ale z úspory, která vznikla v některých fázích tvorby realizační dokumentace. Výše odměny za vedení konkrétního projektu byla také v rozporu se smlouvami o mzdě rozdělena mezi více zaměstnanců.
 
„K této úpravě došlo údajně na základě ústní domluvy vedoucího odboru Investice s minulým technickým ředitelem Ing. Radkem Zamrazilem. Z celého projektu byly účelově separovány pouze změny, které vedly k dílčím úsporám. Změny, které naopak vedly k navýšení nákladů, nebyly zahrnuty,“ stojí v interních materiálech DPP.
 
Ovšem žádný z těchto významných nedostatků zřejmě nikoho nezajímal a štědré bonusy ve výši 6.060.000 korun byly bývalým technickým ředitelem Janem Šurovským schváleny a proplaceny.
 
ParlamentníListy.cz se soustavně věnují upozorňování na smlouvy státních, krajských a městských institucí. Pravidelně přinášíme informace o utrácení veřejných prostředků, nad kterým často zůstává rozum stát. Jelikož se souhrnně jedná o desítky textů, rozhodli jsme se od 1. června 2020 tyto materiály sjednotit, aby je měli čtenáři možnost lépe dohledat. Všechny články proto naleznete pod shodným tagem "Kam jdou veřejné peníze".
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: B. Richterová a T. A. Nový

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…