Evropská komise totiž začala šetřit společnost JCDecaux pro podezření z nedovolené veřejné podpory v Belgii. Stěžoval si tamní konkurent Clear Chanel Belgium. Šetření se týká využívání reklamních panelů v Bruselu, které společnost získala výměnou za dodání městského mobiliáře do bezplatného užívání. Odstranit je měla do roku 2010, ovšem vypršení termínu ignorovala a užívala je dále.
Jak připomněl zdroj ParlamentníchListů.cz, který si nepřál být jmenován, podobně postavenou smlouvu má přitom JCDecaux i v Praze. Smlouva uzavřená v roce 1994 byla od počátku pro město nevýhodná a přinášela mu pouze pravidelnou zanedbatelnou částku - veškeré další zisky kasírovala společnost JCDecaux.
Nevýhodná smlouva, která vynáší Praze zhruba desetinovou částku ve srovnání s dalšími reklamními plochami, je předmětem kritiky ze strany primátorky Adriany Krnáčové i náměstka pro rozvoj Matěje Stropnického. Jedná se asi o jednu z mála věcí, na které se shodnou.
Doposud se jim smlouvu vyypovědět nepodařilo, ovšem cestu, jak toho dosáhnout, naznačil britský úřad pro férový obchod. V roce 2011 došel k závěru, že exkluzivní využívání reklamních ploch, které JCDecaux ve svých smlouvách požaduje, je nekalou soutěží. Britským vzorem už se inspirovala i další evropská města.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav