Pražští zastupitelé schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030

24.05.2019 6:55

Pražští zastupitelé dnes ráno schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030. Tzv. plán udržitelné mobility počítá s dostavbou silničních okruhů a metra či s rozvojem železnice. Dokument rovněž navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách rozvoje silniční sítě, parkování, MHD a podpory cyklistiky. Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty. Plán zastupitelé schválili na jednání, které začalo ve čtvrtek v 09:00 a protáhlo se do dnešního rána. V 05:30 zasedání zastupitelstva stále pokračovalo.

Pražští zastupitelé schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030
Foto: archiv red
Popisek: Typický obrázek na D1 - stojící kolona

„Koncept plánu byl schválen již za minulé rady, nyní je schvalován v konečné formě a je již schválen Ministerstvem životního prostředí. Není to kusý dokument, ale obsahuje 240 opatření, která definují, jaké projekty by se v následujících 11 letech měly uskutečňovat,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě). Řídící výbor plánu do konce srpna ještě vypracuje akční plán, který poté schválí rada.

V souladu se snahou o zmírňování negativních důsledků automobilové dopravy plán počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu, a také na chůzi a cyklistiku. Automobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel. Plán počítá například se zavedením mýtného pro vjezd do centra.

Někteří opoziční zastupitelé kritizovali finanční náročnost plánu, který navrhuje investice přes 100 miliard Kč. „Praha bude muset dát 11 až 16 miliard každoročně ze své kapsy jenom do dopravy. Už teď nemá 11 až 16 miliard, nemá ani deset miliard a v budoucnu nebude mít ani pět (miliard). Na to, abyste mohli tenhle projekt realizovat, nebudete mít peníze, protože město je přetíženo běžnými výdaji,“ řekl Ondřej Martan (ODS). Scheinherr uvedl, že v celkových nákladech jsou zahrnuty peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo peníze z dalších zdrojů.

Na to, že v plánu chybějí některé projekty, upozornil Jakub Stárek (ODS). Postrádal projekt prodloužení tramvajové trati na Strahov. Scheinherr řekl, že město již zahájí projektovou přípravu a nic nebrání jej do plánu zahrnout. „Aktualizace jsou možné,“ uvedl.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

18:35 Ani Hitler si to nedovolil. Ochranný artefakt naší země vyvezen do Německa. Katolík drtí Pavla. V neděli akce

„Pokud ten pán neví, co se stalo 15. března 1939, tak je otázka, jestli je pro výkon funkce preziden…