Primátorka ODS najala tým fachmanů za 9 680 korun na hodinu. Pozorně čtěte, co bude dělat. To se fakt nevidí

22.08.2020 4:30

„Komunikační agentura pro realizaci kreativního řešení integrované komunikační strategie #brno2050.“ Tak složitě zní název smlouvy, kterou do veřejného registru dne 12. června 2019 vložili zástupci statutárního města Brno. V jeho čele se po delší odmlce znovu objevil příslušník ODS, jde o Markétu Vaňkovou, prodlouženou ruku exministra spravedlnosti Blažka. A protože ParlamentníListy.cz slíbily, že se budou věnovat hospodaření vysokých představitelů této partaje, zůstáváme i nadále na jihu Moravy.

Primátorka ODS najala tým fachmanů za 9 680 korun na hodinu. Pozorně čtěte, co bude dělat. To se fakt nevidí
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Brněnská politička Markéta Vaňková
reklama

Anketa

Měl by se omezit či zdanit odtok zisků nadnárodních firem z České republiky?

98%
2%
hlasovalo: 21180 lidí
Rámcová smlouva, kterou statutární město Brno uzavřelo s lokální společností Media Age Davida Blažka, je v hodnotě 7. 005 900 korun včetně DPH s tím, že doba trvání jsou tři roky nebo do vyčerpání hodnoty smlouvy, a to podle toho, co nastane dříve.

Dodejme, že tohle eseróčko má ve svém podnikatelském zaměření i hostinskou činnost nebo prodej kvasného lihu, konzumního lihu a lihovin.

Předmětem této smlouvy je velice obecné sdělení. Má jít o „… vymezení podmínek týkajících se poskytování služeb v oblasti komplexních služeb při tvorbě kreativních a mediálních strategií pro integrované marketingové kampaně zadavatele, tj. průběžné poskytování jednorázových či opakujících se služeb v rámci realizace Integrované komunikační strategie #brno2050“.

Co si pod tím konkrétně představit?

Je to návrh a tvorba kreativních strategií pro marketingové kampaně, zajištění obecných grafických prací, návrh a tvorba komunikačních a mediálních strategií včetně on-line strategií pro integrované marketingové kampaně, realizace fotoprodukce v souvislosti s integrovanými marketingovými kampaněmi či návrh konceptu reklamních spotů a jejich kompletní produkční zajištění. Víc ze smlouvy nevyčteme.

Na tuto veřejnou zakázku bylo vypsáno výběrové řízení, každý účastník musel předložit zpracování dvou modelových zadání, a to návrh strategické analýzy a návrh dalšího rozvoje značky #brno2050 a komunikační kampaň „Chytrá čtvrť Špitálka“. Hlavním cílem města v projektu „Chytrá čtvrť Špitálka“ je výstavba brněnské chytré čtvrti.

„Čtvrti, která za pomoci nejmodernějších technologií a postupů bude sloužit jako vzor pro udržitelný rozvoj a možností výstavby pro celé Brno. Tato čtvrť bude moderní, ekologická, efektivní, sociálně i komunitně bohatá a svým designem i použitými technologiemi bude lidem život v ní ulehčovat a zpříjemňovat,“ jak stojí v popisu zakázky.

A bude se produkovat, realizovat, storybordovat, supervizovat, ale hlavně platit

Zajímavou součástí smlouvy je příloha číslo 1, kde je tabulka jednotlivých hodinových cen pracovníků, kteří se budou plnění této spolupráce věnovat. Uveďme jen pro příklad některé z nich. Managing director, který má na starosti supervizi realizace klíčových projektů a kampaní a supervizi nad lidskými zdroji a rozpočty, bere na hodinu 1 149,50 koruny. Stejnou částku si účtuje také art director, který je zodpovědný za realizaci kreativního vývoje a design projektu a stejně tak třeba fotograf.

O něco méně, a to 1 028 korun na hodinu, bere copywriter, který tvoří reklamní texty pro propagační a marketingové účely. Account manager neboli klíčová osoba pro kontakt se zadavatelem, který řídí a koordinuje zakázky a přijímá zadání od klienta, vyjde město Brno na 968 korun na hodinu. „Pouze“ 907 korun na hodinu fakturuje DTP operátor, který zpracovává obrazové a textové návrhy reklamních materiálů podle výtvarných podkladů a dělá také grafické úpravy a finalizaci návrhů.

Celkově vzato, pokud bude najednou pracovat celý tým společnosti Media Age, jedna hodina jejich práce vyjde na 9 680 korun. Standardní osmihodinová směna teoreticky na 77 440 korun.

Anketa

Které z menších stran byste hodili svůj hlas?

6%
5%
hlasovalo: 2062 lidí
Citovaná smlouva byla schválena na schůzi Rady města Brna konané dne 17. 4. 2019. A kdo v tomto orgánu sedí? Markéta Vaňková (ODS), Petr Hladík (KDU-ČSL), Tomáš Koláčný (Pirátská strana), Jiří Oliva (ČSSD), Robert Kerndl (ODS), David Grund – radní pro oblast investic (ODS), Jaroslav Suchý (KDU-ČSL), Filip Chvátal (KDU-ČSL), Marek Fišer (Pirátská strana), Róbert Čuma (Pirátská strana) a konečně Petr Kratochvíl – další radní strany modrého ptáka, jemuž tamní zastupitelstvo v listopadu 2018 „svěřilo zabezpečování konkrétních úkolů v samostatné působnosti v oblasti dopravy“.

Už před několika dny jsme informovali, že dne 16. července byla do veřejného registru vložena smlouva mezi statutárním městem Brno a eseróčkem Deloitte Advisory se sídlem v Praze v Karolinské ulici. Proč si Brno vybralo právě pražskou firmu, nechme stranou. Smlouva se týká poskytování poradenských služeb, je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku řádného splnění všech povinností vyplývajících z této smlouvy oběma smluvními stranami. Důvodem, proč si ansámbl v čele s primátorkou ODS Vaňkovou vybral tohle eseróčko, je zřejmý: jde o návrh konceptu restrukturalizace BVV, ekonomickou analýzu tržního postavení BVV s ohledem na současný a budoucí obchodní model, návrh strategických směrů restrukturalizace BVV a konečně o personální analýzu Brněnského výstaviště.

Kromě řady analýz je povinností externího subjektu identifikace možností budoucího byznysového modelu – návrh dalších činností s ohledem na využití současných aktiv, know-how a potenciálu areálu BVV. Odborně zní i další rozvité myšlenky: kvantifikace navržených strategických opatření, zapracování do projekce rámcového finančního plánu BVV na další roky a vyhodnocení dostatečnosti navržených opatření. Řečeno prostou češtinou, Brno si za velké peníze najalo někoho, kdo mu má poradit, jak postupovat, koho vyhodit, jak vydělat.

A právě finanční odměny zaměstnancům Deloitte Advisory jsou něčím, co na první pohled zarazí i víkendového čtenáře našich materiálů.

Cena za služby a platební podmínky, která je stanovena přílohou č. 2 citované smlouvy, zahrnuje vskutku nevídané sumy. Partner, což je americky znějící funkce, má mít 8 268 korun za jednu hodinu práce, ředitel 6 360 korun, a dokonce i jakýsi associate vydělá přes 2 000 korun za hodinu. Brno navíc tomuhle eseróčku zaplatí i výdaje.

Brno je statutární město, počtem obyvatel i rozlohou druhé největší město v České republice, největší město na Moravě a bývalé hlavní město Moravy. Je sídlem Jihomoravského kraje, v jehož centrální části tvoří samostatný okres Brno-město. Město o rozloze 230,18 km² leží na soutoku řek Svratky a Svitavy, má přibližně 381 tisíc obyvatel a v jeho metropolitní oblasti žije asi 600 tisíc obyvatel. Rozpočtové výdaje činily v roce 2019 téměř 17 miliard korun.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: B. Richterová a T. A. Nový
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Bývalý chvilkař Minář představil své politické hnutí. A tvrdě narazil. Známé mediální tváře mu rozstřílely web, program... všechno!

16:46 Bývalý chvilkař Minář představil své politické hnutí. A tvrdě narazil. Známé mediální tváře mu rozstřílely web, program... všechno!

Mikuláš Minář představil své nové politické hnutí. Rozhodně nehodlá být pětiprocentní stranou. „Hled…