Dodejme, že tohle eseróčko má ve svém podnikatelském zaměření i hostinskou činnost nebo prodej kvasného lihu, konzumního lihu a lihovin.
Předmětem této smlouvy je velice obecné sdělení. Má jít o „… vymezení podmínek týkajících se poskytování služeb v oblasti komplexních služeb při tvorbě kreativních a mediálních strategií pro integrované marketingové kampaně zadavatele, tj. průběžné poskytování jednorázových či opakujících se služeb v rámci realizace Integrované komunikační strategie #brno2050“.
Co si pod tím konkrétně představit?
Je to návrh a tvorba kreativních strategií pro marketingové kampaně, zajištění obecných grafických prací, návrh a tvorba komunikačních a mediálních strategií včetně on-line strategií pro integrované marketingové kampaně, realizace fotoprodukce v souvislosti s integrovanými marketingovými kampaněmi či návrh konceptu reklamních spotů a jejich kompletní produkční zajištění. Víc ze smlouvy nevyčteme.
Na tuto veřejnou zakázku bylo vypsáno výběrové řízení, každý účastník musel předložit zpracování dvou modelových zadání, a to návrh strategické analýzy a návrh dalšího rozvoje značky #brno2050 a komunikační kampaň „Chytrá čtvrť Špitálka“. Hlavním cílem města v projektu „Chytrá čtvrť Špitálka“ je výstavba brněnské chytré čtvrti.
„Čtvrti, která za pomoci nejmodernějších technologií a postupů bude sloužit jako vzor pro udržitelný rozvoj a možností výstavby pro celé Brno. Tato čtvrť bude moderní, ekologická, efektivní, sociálně i komunitně bohatá a svým designem i použitými technologiemi bude lidem život v ní ulehčovat a zpříjemňovat,“ jak stojí v popisu zakázky.
A bude se produkovat, realizovat, storybordovat, supervizovat, ale hlavně platit
Zajímavou součástí smlouvy je příloha číslo 1, kde je tabulka jednotlivých hodinových cen pracovníků, kteří se budou plnění této spolupráce věnovat. Uveďme jen pro příklad některé z nich. Managing director, který má na starosti supervizi realizace klíčových projektů a kampaní a supervizi nad lidskými zdroji a rozpočty, bere na hodinu 1 149,50 koruny. Stejnou částku si účtuje také art director, který je zodpovědný za realizaci kreativního vývoje a design projektu a stejně tak třeba fotograf.
O něco méně, a to 1 028 korun na hodinu, bere copywriter, který tvoří reklamní texty pro propagační a marketingové účely. Account manager neboli klíčová osoba pro kontakt se zadavatelem, který řídí a koordinuje zakázky a přijímá zadání od klienta, vyjde město Brno na 968 korun na hodinu. „Pouze“ 907 korun na hodinu fakturuje DTP operátor, který zpracovává obrazové a textové návrhy reklamních materiálů podle výtvarných podkladů a dělá také grafické úpravy a finalizaci návrhů.
JUDr. Pavel Blažek, Ph.D.
Celkově vzato, pokud bude najednou pracovat celý tým společnosti Media Age, jedna hodina jejich práce vyjde na 9 680 korun. Standardní osmihodinová směna teoreticky na 77 440 korun.
Které z menších stran byste hodili svůj hlas?Anketa
Už před několika dny jsme informovali, že dne 16. července byla do veřejného registru vložena smlouva mezi statutárním městem Brno a eseróčkem Deloitte Advisory se sídlem v Praze v Karolinské ulici. Proč si Brno vybralo právě pražskou firmu, nechme stranou. Smlouva se týká poskytování poradenských služeb, je uzavřena na dobu určitou, a to do okamžiku řádného splnění všech povinností vyplývajících z této smlouvy oběma smluvními stranami. Důvodem, proč si ansámbl v čele s primátorkou ODS Vaňkovou vybral tohle eseróčko, je zřejmý: jde o návrh konceptu restrukturalizace BVV, ekonomickou analýzu tržního postavení BVV s ohledem na současný a budoucí obchodní model, návrh strategických směrů restrukturalizace BVV a konečně o personální analýzu Brněnského výstaviště.
Kromě řady analýz je povinností externího subjektu identifikace možností budoucího byznysového modelu – návrh dalších činností s ohledem na využití současných aktiv, know-how a potenciálu areálu BVV. Odborně zní i další rozvité myšlenky: kvantifikace navržených strategických opatření, zapracování do projekce rámcového finančního plánu BVV na další roky a vyhodnocení dostatečnosti navržených opatření. Řečeno prostou češtinou, Brno si za velké peníze najalo někoho, kdo mu má poradit, jak postupovat, koho vyhodit, jak vydělat.
A právě finanční odměny zaměstnancům Deloitte Advisory jsou něčím, co na první pohled zarazí i víkendového čtenáře našich materiálů.
Cena za služby a platební podmínky, která je stanovena přílohou č. 2 citované smlouvy, zahrnuje vskutku nevídané sumy. Partner, což je americky znějící funkce, má mít 8 268 korun za jednu hodinu práce, ředitel 6 360 korun, a dokonce i jakýsi associate vydělá přes 2 000 korun za hodinu. Brno navíc tomuhle eseróčku zaplatí i výdaje.
Brno je statutární město, počtem obyvatel i rozlohou druhé největší město v České republice, největší město na Moravě a bývalé hlavní město Moravy. Je sídlem Jihomoravského kraje, v jehož centrální části tvoří samostatný okres Brno-město. Město o rozloze 230,18 km² leží na soutoku řek Svratky a Svitavy, má přibližně 381 tisíc obyvatel a v jeho metropolitní oblasti žije asi 600 tisíc obyvatel. Rozpočtové výdaje činily v roce 2019 téměř 17 miliard korun.
Prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový