„Co bylo na počátku? Nespokojenost českého „dopravního establishmentu“ (stavební firmy, právní kanceláře, političtí lobbisté, Andrej Babiš…) s tím, kudy jdou finanční toky v resortu, a také konkurenční boj. O důvod víc, že premiér představil ambiciózní Národní investiční plán, který předpokládá rozdělování téměř šesti bilionů korun do dopravní infrastruktury,“ napsal Pečinka hned na úvod komentáře serveru Info.cz.
Lidé z okolí Babiše si podle Pečinky přáli zrušit Státní fond dopravní infrastruktury a vyhodit náměstka pracujícího na resortu dopravy Tomáše Čočka. A když to Kremlík nezařídil, musel čelit úniku různých informací. I informací o údajně předražené zakázce na e-shop pro dálniční známky. V této kauze mohl podle Pečinky padnout ministr a zmíněný náměstek a řízení Ministerstva dopravy mělo být koncentrováno do jednoho bodu, aby bylo možné snáze řídit infrastrukturní projekty.
„Parlamentní opozice, než aby šla po podstatě celé věci (centralizace v rozdělování peněz na dopravě), naskočila na bezpečnostní aspekt (ochrana soukromí). Popřípadě v duchu svého inkvizičního myšlení podávala na Kremlíka trestní oznámení, že úplatek neohlásil už dříve (Piráti),“ vytkl Pečinka konkurenčním politikům.
Podstata celého sporu o e-shop a Kremlíka je totiž podle Pečinky právě v tom, kdo a jak bude rozdělovat předpokládané biliony korun z investičního plánu na dopravní projekty.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp