Konkrétně půjde o 170 milionů problémů, to je totiž v korunách částka, kterou společnost hodlá na Praze vymoct. A přitom, kdyby politici přijali příslušné rozhodnutí, Pražané by mohli být na Opencard pyšní.
"Z mého pohledu je situace bohužel stále nepřehledná, protože žádný problém spojený s Opencard prozatím nebyl vyřešen, ale výsledek je zatím nijaký. Z našeho pohledu je nejschůdnější dohoda o transformace, ale město Praha se může rozhodnout Opencard zrušit, nicméně zůstává povinnost vypořádat s námi dluhy - 170 milionů,“ podotkl Stránský.
Možnou cestou by byl i odkud práv k Opencard, ale o tom se zatím ani nejedná, podle Stránského bohužel. Pokud se znovu zavedou papírové jízdenky, tak město i tak bude platit za Opencard dál. "Nezapomeneme na naše dluhy, oněch 170 milionů,“ zopakoval ředitel EMS. Osobně vidí jako největší problém Opencard určitý politicko-mediální nános. Podstatnější podle jeho názoru je to, zda je karta využívána a jaký je její ekonomický přínos.
Firma podobné projekty rozvíjí v Mexiku či na Filipínách, ale tam není třeba potýkat se s oním politicko-mediálním nánosem. A kdyby si Praha ponechala Opencard, mohla by na ni být pyšná. Jde totiž o kartu, kterou by bylo možné využívat jako identifikační kartu, kartu k provedení plateb a podobně, otázkou ale je, co udělají politici, se kterými společnost EMS jedná.
autor: mp