Tak nám poslanec Farský (STAN) odjel za dvojí kapesné z eráru (poslanecký plat plus stipendium hrazené z půlky ze státního rozpočtu) do Ameriky vymýšlet, jak federalizovat Evropu, jak ustavit funkci evropského prezidenta (že by si na ni pomýšlel sám Farský?) a druhou komoru Evropského parlamentu (s mnoha novými stovkami skvěle placených trafik pro podobné šibaly, jako je Farský). Nyní máme osm měsíců na to vzpomínat na báječné nápady a skutky tohoto brouka Pytlíka české legislativy.
Připomeňme, že do Poslanecké sněmovny proklouzl poprvé v roce 2010 na kandidátce TOP 09 (inu, na převlékání kabátů jsme v české kotlině odjakživa kabrňáci). Ve volbách 2013 už byl lídrem kandidátky TOP 09, aby o čtyři roky později vedl kandidátku STAN, stejně jako ve volbách loňských. Znamená to, že máme Farského na politickém výsluní už více než dekádu. Pohleďme, čím se „proslavil“ hned zpočátku té doby.
V červnu 2011 prosadil druhým čtením přílepek k loterijnímu zákonu, který pod záminkou regulace hazardu zavádí faktickou cenzuru internetu. Podle tohoto zákona by měli mít občané přístup pouze k internetovým loterijním stránkám, které budou na ministerském seznamu povolených stránek. Bylo to poprvé po roce 1989, co byl přijat zákon, podle něhož by poslanci nebo ministerští úředníci rozhodovali o tom, jaké webové stránky budou čeští občané navštěvovat. Dané opatření je bez nejmenší pochybnosti předběžnou cenzurou webu a porušuje právo občanů na svobodný přístup k internetu.
Kromě toho by se podle Farského iniciativy poskytovatelé internetu museli postarat i o to, aby uživatelé internetu neměli přístup ani k reklamě na tyto služby. Zákon tedy přenáší odpovědnost za přenášené informace na poskytovatele a nutí je k cenzuře. Podle tohoto zákona se českým uživatelům internetu musí skrývat například weby CNN nebo Google, pokud se na nich objeví reklama na zahraniční sázkové společnosti. Změna vlastně znamená zákaz všech zahraničních webů, které obsahují reklamu, protože poskytovatel internetu si nemůže být jistý, zda se náhodou nezobrazí zrovna ta „nesprávná“ reklama.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Žantovský