Průzkum: Češi nejvíc šetří na potravinách a oblečení

11.05.2014 20:50 | Zprávy

Češi nejvíc šetří na potravinách a oblečení. Pětina lidí je schopna ušetřit více peněz i jinak, omezuje své koníčky a prakticky nikam nechodí. Naopak pouze každý desátý člověk se na výdaje neohlíží a nešetří naprosto na ničem. Vyplývá to z průzkumu vyhledávače slev Skrz.cz mezi více než 500 respondenty.

Průzkum: Češi nejvíc šetří na potravinách a oblečení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Euro

Potraviny a oblečení jsou položkami, na kterých dokáže ušetřit peníze nejvíce Čechů. V obou případech je jako největší příležitost k úspoře uvedlo 27 procent respondentů. Na potravinách šetří především starší lidé. Průzkum také ukázal, že muži dokážou šetřit více při nákupu potravin, zatímco ženy překvapivě spíše při nákupu oblečení.

Šest procent lidí dokáže nejvíce ušetřit na energiích za bydlení, pět procent za dopravu

Na 19 procent lidí uvedlo, že dokáže nejvíc šetřit na volnočasových aktivitách - což spočívá v tom, že lidé ve svém volném čase nikam nechodí. Způsoby šetření se výrazně liší u lidí z měst a z malých vesnic. Z obyvatel hlavního města 38 procent respondentů uvedlo, že dokáže nejvíc ušetřit na potravinách, 14 procent na volnočasových aktivitách. Naopak na malých vesnicích dokáže nejvíc lidí ušetřit na výdajích na volný čas (28 procent), na potravinách šetří jen 18 procent z nich.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vláda už oficiálně připravuje Česko na chudobu

4:44 Vláda už oficiálně připravuje Česko na chudobu

Česko se snaží zmírnit dopady rozšíření obchodování s emisními povolenkami na domácnosti, které dřív…