ŘSD uklidňuje řidiče: Na rekonstrukci D1 se pracuje, i když se to někdy nezdá

27.05.2013 18:27

Hostem pondělních Impulsů Václava Moravce na Rádiu Impuls byl Jan Kroupa, ředitel pražské odnože ŘSD. Daří se dodržovat harmonogram rekonstrukce D1? Podle Kroupy se to daří. Na dvou úsecích, kde již rekonstrukce běží, není jasné, zda budou práce hotovy do konce roku. Řidiči si přitom stěžují především na to, že se na dálnici nepracuje tak intenzivně, jak by to možná šlo.

ŘSD uklidňuje řidiče: Na rekonstrukci D1 se pracuje, i když se to někdy nezdá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

„Celkem vnímám, že když v některých místech řidič projíždí, tak se mu zdá, jako by se tam zastavil čas, ale není to pravda," zdůraznil Kroupa. Znovu poukázal na to, že vše probíhá v mezích časového harmonogramu, ačkoli výběrová řízení celý projekt poněkud zbrzdila. S prací v noci se zatím nepočítá, a to především proto, že vyjde dráž. Nesmíme zapomínat na dopravní rizika a bezpečnost dělníků. Práce „od světla do světla“ podle Kroupy jednoznačně stačí. Z důvodů úspor je také možné, že mezi 104 a 112 kilometrem dojde k uzavření dálnice. V tomto úseku by se tím mohla rekonstrukce zlevnit o půl milionu korun, ale zatím je to otevřená záležitost.

Modernizace bude stát 23 miliard, nikoliv 14

Rekonstrukce běží už tři týdny a podle ředitele prozatím nedošlo k žádnému kolapsu. Hlavní nápor ale teprve přijde, a to v okamžiku, až bude celý provoz převeden na jednu polovinu dálnice. Dojde k tomu pravděpodobně v červenci a v srpnu. „Naše zkušenosti jsou takové, že hrozí nepozornost ze strany řidičů, a pak se v takto zúžené dopravě dostáváme do problémů,“ poznamenává ředitel.

V pořadu také apeloval na řidiče, a to především na řidiče těžkých nákladních vozidel, aby věnovali zvýšenou pozornost tomu, co se na dálnici děje. Víckrát než jednou se totiž stalo, že ve zúženém místě řidiči poškodili provizorní vybavení. Žádný dělník však zatím zraněn nebyl. V závěru pořadu prozradil, že celková rekonstrukce bude stát 23 miliard korun a ne 14, jak zaznívá z ministerstva dopravy pod vedením Zbyňka Stanjury (ODS).

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ukazoval s Černochovou „zákaz Slovákům“, teď se Naď chlubí národním dresem. Lidé mu napsali své

4:46 Ukazoval s Černochovou „zákaz Slovákům“, teď se Naď chlubí národním dresem. Lidé mu napsali své

„Fotit se s cedulkou ‚Slovákům vstup zakázán‘ a potom se předvádět ve slovenském dresu může jen čist…