Rada ČT odmítla stížnost Babišova Agrofertu na Reportéry ČT

06.05.2015 21:28

Rada České televize odmítla stížnost na publicistický pořad Reportéři ČT, kterou podala společnost Agrofert, jejímž vlastníkem je ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Podle firmy některé reportáže obsahovaly neověřené a manipulativní informace, jež měly záměrně vyzdvihnout Babišův střet zájmů. V odpovědi, kterou rada schválila na dnešním zasedání, mimo jiné konstatuje, že kodex veřejnoprávní televize ani zákon o ČT nebyl porušen.

Rada ČT odmítla stížnost Babišova Agrofertu na Reportéry ČT
Foto: Jaroslav Hodík
Popisek: Marek Wollner, dramaturg a moderátor Reportérů ČT
reklama

Rada po přezkoumání podnětů na reportáže nezjistila žádné neověřené informace, a s názorem Agrofertu se proto neztotožnila. Podstatou investigativního pořadu Reportéři ČT je podle ní mimo jiné zjišťovat, zda ekonomická síla podniků, které Babiš vlastní, nějakým způsobem politickou soutěž nedeformují. Nešlo tedy o účelové šíření zkreslených informací s cílem poškodit politika, ale spíše o uplatnění veřejné kontroly, míní rada.

Agrofert stížnost na ČT podal letos v březnu

Současně zdůraznila, že reportáže v žádném z případů neobsahovaly tvrzení, že Babiš porušuje zákon. V obecné rovině dále konstatovala, že politici se svým dobrovolným vstupem do politické soutěže někdy nutně dostávají pod drobnohled médií.

Agrofert stížnost na ČT podal letos v březnu. Autory pořadu podezříval mimo jiné z toho, že se snaží záměrně vyzdvihnout informaci o Babišově střetu zájmů a to, že podnik díky jeho vlivu získal postavení, které by jinak neměl. "Žádáme proto o zjednání nápravy, tj. aby bylo od těchto účelově zaměřených pořadů, kde informace jsou podávány tak, že hraničí s pomluvou, upuštěno a příslušní redaktoři a další osoby odpovědné za realizaci shora uvedených reportáží, aby převzali za takové jednání odpovědnost a aby vůči nim byly vyvozeny patřičné důsledky," zaznělo tehdy ve stížnosti.

Proti postupu Agrofertu se tehdy ozval šéfredaktor reportážní publicistiky, dramaturg a moderátor pořadu Reportéři Marek Wollner. "Já chápu, že se jim ty reportáže nelíbí, protože jejich PR oddělení by nechalo natočit lepší. Ale na jejich jednotlivé stížnosti k velké (RRTV) či malé Radě (ČT) už jsme odpovídali a ta je prověřila, nebo prověřuje. Pokud vím, není v nich jediná věta, která by věcně neseděla, jediná informace, která by byla chybná," uvedl Wollner.

Stížnost Agrofertu v březnu rozpoutala velké diskuse na politické scéně. Babiš uvedl, že Agrofert má právo si stěžovat na Českou televizi, protože jsou v ní někdy manipulované reportáže. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) reagoval prohlášením, že by se ČT stížností Agrofertu neměla nechat vyvést z míry. Znovu se podle něj ukázal význam nezávislosti veřejnoprávních médií. Za stížnost Agrofertu Babiše tvrdě kritizovala pravicová opozice.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: čtk, mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Rasová válka v USA: Trump udeřil. A mrtvý černoch? S ním to prý bylo všelijak

7:34 Rasová válka v USA: Trump udeřil. A mrtvý černoch? S ním to prý bylo všelijak

Protesty, rabování a zařazení organizace ANTIFA na seznam teroristických organizací. To vše zřejmě z…