Tahanice o mýto pokračují: ÚOHS musí posoudit námitky Kapsche k tendru

09.09.2019 18:30

Námitkami firmy Kapsch k mýtnému tendru se bude muset zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Úřadu, jenž předtím řízení o námitkách Kapsche zastavil, to nařídil jeho předseda Petr Rafaj, uvedl ÚOHS v tiskové zprávě. Kapsch proti mýtnému tendru, který vyhrálo konsorcium CzechToll a SkyToll, podal loni námitky. Nyní firma vnímá jako důležitější rozhodnutí o platnosti mýtné smlouvy, o čemž by měl ÚOHS rozhodovat později. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) úřad neuznal námitky Kapsche, Rafaj podle něj vyzval pouze k lepšímu odůvodnění jednoho z výroků.

Tahanice o mýto pokračují: ÚOHS musí posoudit námitky Kapsche k tendru
Foto: reprofoto: vysílání ČT24
Popisek: Předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Anketa

Měla by Poslanecká sněmovna schválit zprávy o hospodaření České televize?

12%
88%
hlasovalo: 10746 lidí
Kapsch proti mýtnému tendru, který vyhrálo konsorcium CzechToll a SkyToll, podal loni námitky. Společnost Kapsch dnes reagovala tvrzením, že důležitější bude rozhodnutí o platnosti mýtné smlouvy. "Kdyby se ÚOHS řídil zákony i vlastní ustálenou rozhodovací praxí, tak by k řádnému projednání našich námitek došlo už loni na podzim, ještě než ministerstvo dopravy stihlo protiprávně podepsat mýtnou smlouvu s konsorciem CzechToll/SkyToll," podotkl mluvčí firmy David Šimoník. Podnik se s dnešním rozhodnutím podle něj ještě seznamuje a další případná vyjádření vydá v následujících dnech.

Vítěz tendru Czech Toll a SkyToll v reakci uvedl, že spuštění mýtného systému není rozhodnutím ohroženo. Stát nepochybně využije všech právních prostředků v rámci probíhajícího řízení," uvedl dnes ministr Kremlík. Případného zrušení soutěže se neobává.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže však v současné době znovu posuzuje platnost smlouvy uzavřené s vítězem tendru. Nařídil mu to Krajský soud v Brně. Kapsch tvrdil, že smlouva s konsorciem byla uzavřena protizákonně, ÚOHS i jeho předseda tehdy dospěli k názoru, že pro zákaz plnění smlouvy není důvod. Nyní se smlouvou zabývá úřad znovu.

Elektronické mýtné pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007, systém funguje na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun. Náklady na provoz činily zhruba 1,5 miliardy korun ročně. Satelitní systém zaváděný vítězem nového tendru nahradí dosavadní mikrovlnnou technologii a rozšíří se na dalších 900 kilometrů silnic první třídy.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Všude jako v Bruselu. Bodání, vraždy, popravy. „Popírají to. Nebo hůř, tvrdí, že je to dobře.“

11:30 Všude jako v Bruselu. Bodání, vraždy, popravy. „Popírají to. Nebo hůř, tvrdí, že je to dobře.“

„Původní bílé křesťanské evropské obyvatelstvo je nahrazováno migranty stále se zrychlujícím tempem,…