Studentům vinařské školy rozdávala před debatou papírky s připravenými otázkami učitelka a kázala jim, že se musejí hlásit jeden po druhém. Studenti pak otázky s množstvím cizích slov četli. Děti se v otázkách ptaly na nestrannost médií, bavily se o politicích a ústavních zákonech, o protikuřáckém zákonu nebo o odebírání dětí v Norsku.
Podle ředitelky ale škola neměla žádný špatný úmysl a do otázek nezasahovala. „Studenti se v občanské nauce na diskusi chystali. Navíc u debaty byly jenom nižší ročníky, protože ty starší byly na soutěži. Možná by bylo lepší, kdyby děti dotazy kladly spatra, ale není jednoduché hovořit s prezidentem před tolika lidmi. Proto studentům učitelka pomohla formulovat otázky,“ uvedla ředitelka. „Já jsem ani nevěděla, o čem budou diskutovat. Samotní žáci nelibě nesou, jakým způsobem celá situace vyzněla v médiích,“ dodala. Po odchodu Zemana ale někteří studenti v rozhovoru se zpravodajem ČTK neskrývali zklamání nad tím, že nebyl prostor na bezprostřední otázky. Některým z nich se nezdála šťastná až příliš velká příprava pedagogů na diskusi s prezidentem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk